Knyga

Dievo šokis

Dorovės tyrimas

Išsiaiškinimai

Malda

Andrius

Užrašai

Mokykla

Juodraštis? FFFFFF

Užrašai EEEEEE

Klausimai FFFFC0

Gvildenimai CAE7FA

Pavyzdžiai? ECD9EC

Šaltiniai? EFCFE1

Duomenys? FFE6E6

Išsiaiškinimai D8F1D8

Pratimai? FF9999

Dievas man? FFECC0

Pavaizdavimai? E6E6FF

Istorija AAAAAA


Asmeniškai? BA9696

Mieli dalyviai! Visa mano kūryba ir kartu visi šie puslapiai yra visuomenės turtas, kuriuo visi kviečiami laisvai naudotis, dalintis, visaip perkurti. - Andrius

Įranga

redaguoti

Dievo šokis

Asmenys

Gyvenimo lygtis

  • keturi lygmenys: nulybė (dvasia), vienybė (sandara), dvejybė (atvaizdai), trejybė (vieningumas)
  • keturi atvaizdai: niekas (Dievas), kažkas (Aš), betkas (Tu), viskas (kitas)
  • Loginė lygtis (gyvenimo lygtis?) - teiginiai - Quantifier - Subject - Copula - Predicate.

Gyvenimo lygtis iškyla kartu su aštuonerybe. Tai pusė aštuonerybės, o ketverybė kita pusė.

Nežinojimas

Minčių sodas: Not knowing what we are, how we are, why we are.

Įstatymai

Pertvarkymas

Prieštaravimas išeina už savęs į neprieštaravimą per pertvarkyme siaurėjantį tarpą tarp dviejų tvarkų.

Santrauka

Aštuonerybė (Sūnaus požiūriu) veda į (baigtinį, bet didesnį) aštuonių padalinimų ratą 8 x 3, veda į Dvasios požiūrį (4+6) grindžiantį aštuongubą kelią (ir nebaigtumas tampa begaliniu) ir veda atgal į aštuonerybę.


Pirminės sandaros

  • poreikiai 3+3=6
  • abejonės 4+3=7=-1
  • lūkesčiai 5+3=8=0
  • vertybės 6+3=1

Troškimai

Nepriklausomybės, laisvės pagrindai:

  • gerumas - ramybė
  • grožis - užtikrintumas
  • teisingumas - savarankiškumas

Gyvybė

Compare: Mind (intentionality) and life (interest).

Kūnas

Disembodying mind. Lakoff visiškai apversti.

Hofstatder pavyzdys iš jo kalbos apie analogijas, Stanford universitete: kaip jo dukrytės nusivylimas jam primenė, kaip jisai vaikystėje nusivylė, kai sužinojo, kad x1, x2... nieko ypatingo nereiškia. Tai parodo, kad prisiminimų akstinas nėra (būtinai) kūniškas, o prisiminimas pagrįstas santykiais, schemomis, sandaromis.

Aštuongubas kelias

Galima dvejaip suprasti ir taikyti ženklų savybių - antrinių sandarų - ryšį su aštuongubu keliu.

  • Lygmenų poros
  • ir X 000 000 X (jų eilės tvarka)

Ar tai susiję su aštuongubo kelio nesusivedimu: kodėl ženklų savybių žmogiškasis trejybės ratas yra pirmi trys? tuo tarpu 8-gubo kelio antrojojė pusėje?

Antrinėmis sandaromis atkuriamas Dievo troškimas sąlygose

  • Mylintis (betgi mylintis yra sąlygose ar už sąlygų?) ir besąlygiškas <=> sąlygose yra ramus, užtikrintas, savarankiškas
  • Laipsnynas išsako kaip įsivaizduojame Dievą - jo troškimą - už sąlygų.

In life its given the values-questions framework, it is natural through the question to maintain a distinction between unconditional self and conditional self and that defines the context. All manner of cognitive activity is driven by these 8 questions. Self=value. Also generate the step-in step-out dynamics.

  • Klausimų pagrindas: kodėl vertybė neatitinka nežinojimo? Nesutampa, nepakankamas, ar žinojimo nesilaiko.
  • Iš kur kyla klausimai? Iš vertybių nepakankamumo.
  • Tėve mūsų - "mūsų" apverčia, išverčia visuomenę-pasaulį, kad remtųsi širdimi.

Nevalgymas gėrio ir blogio pažinimo medžio vaisių - nesivadovauti žinojimu (4-6), vadovautis žinojimu (1-3)


Antrinės sandaros

  • Ištirti kaip antrinės sandaros iškyla iš lygmenų porų

Antrinės sandaros išsako santykį tarp žinojimo ir nežinojimo, kaip sėkmingai išreiškia. Ženklų savybės - žinojimas yra ženklas.

  • tu supranti kitą: padalinimas
  • aš suprantu kitą: atvaizdai
  • aš suprantu tave: aplinkybės
  • Dievas supranta mane: pagrindimas (kaip ima rūpėti)
  • Dievas supranta tave: įvardijimas (kaip ima reikšti)
  • Dievas supranta kitą: pasakojimas (kaip įvyksta)

Padalinimai

Divisions of Everything: The Foundations for an Ontology of Abstract Thinking

  • reikia išmąstyti veiksmą +1...

Trejybė

Response: trejybė: žaidimas

Didieji padalinimai

  • Tarp įsijautimo sandaros ir atsitokėjimo sandaros nustatomas vienmatis parametras ketverybėje, penkerybėje, ir trimatis parametras šešerybėje, septynerybėje.
  • Ketverybė grindžia simbolio ašį; penkerybė indekso ašį; šešerybė ikoną; septynerybę daiktą?

Ketverybė

Apsivertimas - tikslas už mūsų (kodėl), mes už taisyklių (kaip). "Vardan ramybės". Gerą valią parodyti?

Šešerybė

  • Šešerybė - ikoniškumas - požiūris siejantis besąlygiškumą ir sąlygiškumą mato pastarajį kaip ikoną.
  • Šešerybe atsiranda trijų spalvų galimybė, mat sandarą lemia trikdis, kuris gali būti trejų spalvų, bet spalvų skirtumai kol kas nepasireiškia, kolei neatsiranda septintasis požiūris ir paskira priešingybė, padalinimas. Ta spalva tėra paskutinė (šešerybės) prielaida prieš atsirandant padalinimo sandarai - septynerybei.

Septynerybė

  • Septynerybės atvaizdai yra -1 bė: didėjantis laisvumas ir mažėjantis laisvumas.

Aštuonerybė

Logikoje - priešprieša A ir ne-A yra nustatoma ir jos išsamumas išryškėja tik per laiką, kad viskas yra arba už arba prieš. Kristaus žodžiais: kas ne su mumis, tas prieš; kas ne prieš mus, tas su mumis. Galutinė logika vs. atsiskleidžianti logika.

Factual (what), procedural (how). Implicit - explicit memory relate to difference between why (all relations) and how (single relation). Related to difference between left and right adjoints, for all and there exists, image and coimage.

Aš viduje; Aš išorėje po visko (tarp kitų). Išėjimas už savęs - jį nusako atvaizdai 4 pakopomis - jos nustato 4 nulybės atvaizdus. O grįžimą - ryšį tarp Sūnaus (mūsų) ir Tėvo - išreiškia aplinkybės - nusako požiūrį.

Omniscope distinctions = aštuonerybė.

Quantifier: left and right adjoint (all and exists).

  • Aristotle ir Boolean kvadratai skiriasi.
  • Susieti su logika - aštuonerybė atsiranda su Dievo Šokiu - padalinimai, pirminės sandaros.

Septintą dieną švęsti - o kuri yra septinta? Nejaugi žinome, kurią dieną Dievas sukūrė pasaulį? Nežinome, bet tai septintas požiūris.

Septynerybė? Semantics - Wikipedia:

  • 1960s psychosemantic studies became popular after Osgood's massive cross-cultural studies using his semantic differential (SD) method that used thousands of nouns and adjective bipolar scales. A specific form of the SD, Projective Semantics method[7] uses only most common and neutral nouns that correspond to the 7 groups (factors) of adjective-scales most consistently found in cross-cultural studies (Evaluation, Potency, Activity as found by Osgood, and Reality, Organization, Complexity, Limitation as found in other studies). In this method, seven groups of bipolar adjective scales corresponded to seven types of nouns so the method was thought to have the object-scale symmetry (OSS) between the scales and nouns for evaluation using these scales. For example, the nouns corresponding to the listed 7 factors would be: Beauty, Power, Motion, Life, Work, Chaos. Beauty was expected to be assessed unequivocally as “very good” on adjectives of Evaluation-related scales, Life as “very real” on Reality-related scales, etc.

Septynerybė

  • Septynerybės septintas požiūris dviprasmiškai derina požiūrius ∃xG ir ∃xB ir tuo pačiu atitinkamas trejybes - o tai grindžia nulybės atvaizdų ir aplinkybių santykį.
  • Veiksmas +1 užsiveria - baigiasi susiplojančia aštuonerybe, tai Tėvo požiūris (į Sūnaus aštuonerybę, kaip Tėvas išeina už savęs, o Sūnus grįžta į Tėvą). Veiksmas +2 išsako Sūnaus požiūrį - yra porinis (Sūnaus) ir neporinis (Tėvo) ratai - prieštaringi požiūriai. Sąmoningumo veiksmas +3 išsako Dvasios požiūrį, gyvenimo lygtimi suderinantis Sūnaus ir Tėvo požiūrius.
  • Padalinimais į 4, 5, 6, 7 požiūrius atsiskleidžia gyvenimo lygtis ribiniame požiūryje.
  • Vietinės reikšmės prieštaravimas yra viename (septintame) požiūryje. Tokiu būdu septynerybė padalina (septintą) požiūrį ir tuo pačiu išskiria priešingybes: gyvenimas ir amžinas gyvenimas.
  • Užtat septynerybės esmė yra kad jinai išsako padalinimo sąlygas (Sūnaus sąlygas) ir tai paaiškina, kas glūdėjo neišsakyta padalinant viską į požiūrius.
  • Septynerybės trejybė ∀xG, ∀xG ir ∃xG, ∃xG, tai gyvenimo lygties sąlygos. O jos sąlygų sąlygos tai "antroji ketverybė" (loginio kvadrato šonai). Septintasis požiūris, tai vairas, derinantis abi puses (buvimo ir nebuvimo). Tai dviprasmiška, nes derina tiek požiūrius, tiek trejybes taip pat.
  • Užtat visi padalinimai kyla iš Sūnaus aštuonerybės, ir yra papildomi padalinimui reikalingomis prielaidomis. Padalinimais pati padalinimo galia tampa vis labiau išsakyta.

Iš Dievo šokio išplaukia, Sūnaus požiūriu, aštuonerybė. Jinai rikiuoja padalinimus. Tačiau jinai pati prieštarauja sau, taip kad santvarka yra tuščia, ir lieka nulybė. Ką tai pasako apie padalinimus? Tai pasako, kad padalinimus nusakantys rėmai prieštarauja sau. Taip pat Sūnaus požiūris prieštarauja sau. Betgi ir Tėvo trejybė prieštarauja sau. Tačiau keičiasi prieštaravimo taškas.

Kažką žinome ir kažko nežinome. (Septintas požiūris) Viską žinome ir visko nežinome. (Nulinis požiūris - prieštaraujantis sau.)

Visi X: klauso visų. Visi X ir Yra X: klauso visų ir savęs: esu vienas iš visų: esu kalbėtojas.

Susikalbėjimas

Suvokti (klausyti) ir aiškinti (sakyti)

  • Būties prasmė - suvokti
  • Prasmės būtis - aiškinti

Komunikacijos mokyklų pagrindas yra "frames" - ir koks jų išsidėstymas tarpusavyje. Ir jos atitinka filosofijos mokyklas. Kaip susidėsto "frames" bet kokiam klausimui.

Veiksmas +2

  • Dvasia (veikla) yra sandoros išplėtimas ir iššaukimas ir jos priešprieša.
  • Pasikartojanti veikla. Esame aidai vieni kitų - vaikai savo tėvų, per kartų kartas. Užtat visi žmonės gali vienas kitam suskambėti, vienas kitą įtakoti, aidėti.

Atvaizdai

Apimtys

If you are doing something, then doing nothing is a singularity.

Nulybės atvaizdai

Nulybės atvaizdai - būdai kaip besąlygiškumui nėra sąlygų - tai besąlygiškumo atvaizdai (sąlygomis):

  • tiesa: nėra sąlygų
  • betarpiškumas: sąlygos nesuveikia
  • pastovumas: sąlygos nepaveikia
  • prasmingumas: sąlygos neaprėpia
  • tiesa - septynerybės apibrėžta
  • betarpiškumas - šešerybės apibrėžtas
  • pastovumas - penkerybės apibrėžtas
  • prasmingumas - ketverybės apibrėžtas

Aplinkybė

Kas yra kategorija? (Tadas Snuviškis)

  • intensijos (sąlygų savybės - vaizduotės žodynas - aplinkybės) ir ekstensijos (iš aibių - apibendrinimai - narystė - priklausymas kategorijai)

Aplinkybė yra požiūrio esmė - apibrėžimas.

Langacker aplinkybės - image schemes - "configurational concepts"

12 klausimų

Dvyliktas klausimas turėtų būti: What would you teach God?

Palyginti 12 klausimų ir kūrybos tikslus bei meno taisykles.

Meno tikslai

Meno tikslai - tirti toliau

  • Ieškoti kaip pilnatvė susijusi su gyvumo kryptimis (gal tai gėrio kryptys)
  • Ieškoti vertybių klausimų ir kaip juos plėtojame meile.
  • Surasti, kokius tinkinimo būdus radau betirdamas meno taisykles.

Klausimai

Dirbtuvės: Ar prasminga klausti klausimus? Duomenys: Kodėl klausiame klausimus?

Vaizduotė

Vaizduotė gali iššaukti reiškinius ir juos jautriai išgyvename nes juos lyginame būtent su tyla, su nulybės atvaizdais.


Kalbos

  • 5+3=0 pagrindimas - riba
  • 4+3=-1 įvardijimas - žinojimas
  • 3+3=-2 pasakojimas - dalyvavimas
  • Apžvelgti filosofinius klausimus susijusius su pagrindimu, įvardijimu, aplinkybėmis ir t.t., savo pranešimams.
  • Toliau plėtoti Minčių sodo nuostatų brėžinį, kaip pagrindimo pavyzdį ir šviesuolių bendrystės pagrindą, jos gairių kalbos (12 klausimų).
  • Įvardijimas kyla iš rūpesčių sankaupos.
  • Pagrindimas. Valios plotmėje - vertybė, jausmų plotmėje - ramybė. (Vertybė siejama su ramybe.) Santykiniai nukrypimai. Išsiskiria kodėl (rūpi) ir kaip.
  • Ima mums rūpėti, kartu ima Dievui rūpėti - bręstame. Dviprasmiška - užtat turėtų elgtis. Nesuderinta, pasiklydęs vaikas. Požiūris į požiūrį į požiūrį. Žinojimas (savastis - klausimai) ir nežinojimas (ramybė).
  • Žmonės (ir šimpanzės, nekaip orangutangai) turi apie ką kalbėti... apie ką? apie gamtą? jausmus? žmonių santykius?

Lyginti counterfactuals ir contradiction.

Žmogus mąsto žodžiais ir sakiniais nes jisai mąsto ko tyliau, ko ramiau ir tai yra ko mažiau "triukšmingas" mąstymas. Panašiai su jauduliais, gyvename ko mažiau jaudulingais jauduliais. Užtat labai lengva klaidingai suprasti jausmų ar minčių teoriją jeigu kreipiame dėmesį į triukšmingiausius, kraštutinius reiškinius.

Įvardijimo kalbos pagrindas yra mokymasis, kaip įvairiai geriau išmokstame sąvokas. Dažnai pradedame nuo vieno pavyzdžio; pereiname į kelis pavyzdžius, kuriuos apibendriname; susikuriame pavyzdinį atvejį; ir galimybių lauką; tą lauką išplečiame porūšimis; tą lauką išreiškiame savybėmis; iš tų savybių sudarome apibrėžimą; ir sukuriame išimtis. Tokiais būdais kiekviena sąvoka yra išplėtojama. Galima panašiai pradėti nuo veiksmo, nuo vietovės, nuo žodžio arba ženklo ir t.t.

Išnagrinėti: žodžiai kaip "under" padeda remtis žodžiais kurių pilnai nesuprantame, ir juos tuo pačiu gerai suprasti.

Vaikų ausimis suprasti kalbą - kaip susigaudyti, kaip sulaukti paaiškinimo. Galimybė klausti klausimus. Žodį gali pakartoti. Užtat paklausti. Creole kalbos: jidiš, anglų.

Pamąstyti, kaip linksnių laipsnynas dalyvauja kalboje. Gali būti, kad linksniai yra poruojami, kad gautųsi dvipusiškas požiūris. Valingi linksniai gali būti poruojami su nevalingais, bet taip pat su valingais.

Kalboje tikslas yra plėtoti bendrą žinojimą. Užtat remiamės tuo, ką jau žinome, bet ypač tuo, ką žinome, kad vienas kitas žinome. Taip pat esame linkę vienas kitą mėgdžioti ir paisyti.

  • Užtat galime žodžius panagrinėti, ar jie išreiškia tai, ko nežinome (klausimus), arba tai, ką jau žinome (įvardžiai).

Pagrindimas

Žmogus nepriima to, ko nesupranta. Ar tikrai?

Pasakojimas

Palyginti pasakojimą su kitom kalbom.

Dėmesio išlaikymas vienetui - įsijautimas (įtampos kūrimas) ir atsitokėjimas (įtampos atleidimas).

Įtampos židinys atsiskleidžia - ar tai atsivėrimas širdies tiesoms ir jų pasikeitimui? Tačiau paprastai keičiasi tiktai tiesos apie pasaulį. Ir kaip pasakojimo viršūnėje įsisavintos žinios sijasi su tapatybių kaita?

Pasakojime: tapatybės atsiskleidimas laipsnynu. Palyginti su tapatybių kaita aplinkybėmis.

Įtampos balsai:

  • vertimas -
  • liepimas - paklusimas
  • aiškinimas - tikėjimas
  • klausimas - rūpėjimas

Kodėl "klausimai" yra Kodėl ir ne Kaip - kodėl "versti" yra Ar ir ne Kodėl?

Pasakojimo įtampos balsai remiasi poreikių tenkinimais:

  • Versti - atsisakyti kraštutinumų
  • Liepti - geras ir blogas
  • Aiškinti - geresnis ir blogesnis
  • Rūpintis - geriausias

Sąmonė ir pasąmonė

Sąmoningumas susijęs su riba tarp savęs ir pasaulio, su suvokimu, atitrūkimu, atskyrimu.

Sąmoningumas ir sąmoningėjimas išreiškia nežinojimą, susiskaldymą lygiagrečių požiūrių.

Sąmonės apimtis:

  • niekas - nėra sąmoningumo - tad "tikrovė"
  • kažkas
  • betkas
  • viskas

Palyginimai yra teigiami (palaiko sąmoningumą) nes veda nuo kūniškų dalykų link vertybių.

Nuomonės yra nesąmoningumas.

Tapatybė

Panagrinėti, kaip sprendžiami, plėtojami tapatybės klausimai:

  • kaip pats save apibrėžiu (lietuviu)
  • jei kiti prieštarauja, tai galiu iš viso atsisakyti save laikyti
  • ar turi sutapti, kaip save apibrėžiu, ir nešališki vertinimai, kaip elgiuosi, kaip užsiimu

Koks ryšys tarp tapatybės ir savasties ribos?

Did you ever change your mind? Palyginti su tapatybėmis.

Gyvuliai

Paul Nicklen bendravimas su leopardiniu ruoniu parodo, kaip gyvulys gali įvairiai spręsti rūpesčius, rūpintis žmogumi.

Derinių kalba

Gyvenimo lygtis ir deriniai: dvasia (savęs apibrėžimas), sandara (derinys-sprendinys), atvaizdai (tinkinimas-nuostata), esmė (klausimai-atsipalaidavimas). Esmė yra ta dalis iš kurios galima atstatyti visumą, visą kitą.

Šachmatuose Aleksandrinis derinys yra sumanymas. Galėčiau tirti šachmatus, kaip derinių kalbą, ir tuo pačiu tirti išsiaiškinimo būdus šachmatuose.

Derinys turi pavadinimą nes tai gairė, tai pakartotinas sprendimas. Tad derinį išsako lygtis siejanti sandarą, veiklą ir gairę:

  • (pastovi) sandara = gairė (pakartotinis taikymas) / veikla (pasikartojanti)

Tinkinimas (derinių) - susijęs su tobulumu, gerumo esme.

Atminties pagrindas - CDZ - yra deriniai, nes tai veikla, sandara, gairė ir jų tikslinimas - o jų pagrindas yra atkartojamumas.

Atmintis "iššaukta" veiklos - ne visai pasikartojančios.

Įsisavinimui reikalingas pakartojimas, tad, pavyzdžiui, mažas vaikas kartoja sau "dūle, dūle, dūle, dūle..." įsijausdamas, įsiklausydamas į save, užtat tikslindamas raišką, ją tobulai išmokdamas. Meno kūrinys yra tai kas mumyse skatina tokį įsigilinimą, įsiklausymą, pakartojimą mintyse, užtat mus traukia, užtat tai tampa mūsų dalimi. Užtat tuo pačiu tas pasikartojimas gali vykti bendrijoje, visuomenėje, gali grįsti bendrystę. Meno kūrinys iššaukia pasikartojančią veiklą.

Thinking powerfully, sensitively, etc. primena derinių iššūkius.

Derinių taikymas

  • Circumstances - 12 questions, purposes of art, rules of art, Alexander's principles of life, self-identity circumstances, cognitive linguistics, metaphors, etc.
  • Wishes - out of conditions - describe God who goes beyond himself. Representations of nullsome describe similarly within conditions as we go out of system back to God outside of it.
  • Health art is based in the search for peace and then - once we've found it - the creation of life around it. Unhealthy art has no sense of peace.
  • Healthy art - healthy emotions: we expect what we wish. Unhealthy art - unhealthy emotions: we expect what we don't wish.

Širdis ir pasaulis

Dialektika - širdies ir pasaulio priešprieša, traukia į skirtingas puses ir išsemia visa kita, verčia rinktis, bet tai gal būt per ilgą laiką. Tai aplinkybių, tapatybių lygtys.

Įsijautimas ir atsitokėjimas

Mano tyrimai remiasi dviem kraštutinumais, įsijautimu (gyvenimiškų duomenų rinkimui) ir atsitokėjimu (vaizduotės rėmų, galimybių apžvalga):

  • stepping out: aesthetics - žavesys aplinkoje (significant) - žmogiška trejybė: būti, veikti, mąstyti
  • stepping in: artimumas aplinkoje (true) - dieviška trejybė: būtina, tikra, galima

Aštuongubas kelias sieja dievišką trejybę (kai turime ryšį su Dievu) ir žmogišką trejybę (kai neturime ryšio su Dievu).

  • James: Tender minded (materialist, step-in) - tough minded (idealist, step-out) - truth of world and heart? Solve with pragmatism.
  • Įsijausti į bendrybę (atsitokėjimą) - puoselėti ryšį su Dievu. Apversti ir išlaisvinti požiūrį.

Klausimas: Ar galime įsijausti į dvasinį pasaulį, į atsitokėjimą? Ir atsitokėti nuo įsijautimo? Nes atsitokėdami nuo įsijautimo, atsitokiame ir atsigauname - randame ramybę. O kaip yra atvirkščiai?

Išeina už savęs iš įsijautimo į atsitokėjimą. (ir atgal?) kaip. Kalbos 2 plotmės - reliatyviąją (ramybę) sieti su nulybės atvaizdu.

Įsijautimas - troškimai, Dievo išėjimas už savęs. Atsitokėjimas - nulybės atvaizdai, Sūnaus grįžimas atgal.

Klaidos

Mes klystantys ir Kristus taipogi klydo, tad jam teko nusileisti Dievui Tėvui.

Teiginiai

Teiginiai remiasi visa esama žmogaus patirtimi ir ją tiesiog truputį išplečia. Ir tarp žmonių irgi yra priimta ištisa bendra patirtis (common knowledge), kurios pagrindu plėtojami visi nauji teiginiai.

Consider a world of predications - where we consider who says what about what. Then S-Judgements would be direct reports which have only semantic judgment but no epistemic judgment. And E-Judgements would be those judgements which involve additonal epistemic judgement. So S-Judgements are posited as "true" - face value - in the sense I want to say.

Statement is both view and concept. View unites - vieningumas, esmė. Concept separates. Pagrindimas atskiria požiūrį ir sąvoką.

Maldos

Kaip maldų aplinkybės susijusios su tapatybių kaita ir branda?


Iš logikos ir religijos konferencijos

  • Kokie mano pirminiai dėsniai? Būti atviram. Būti sąmoningam. (Užtat gyventi tiesa.)
  • Jan Augustin unify00@gmail.com - BBQ bendravome
  • Walter Gomide

BBQ zoroastras. Vertybė: Don't compromise anybody else's individual dignity.

Reasoning is a way of acquiring culture and religion.


Ontologija

Metaontology - Quine and Carnap.

Dizainas

Design as an unformalized application of Science - converting a question into an answer - or as an application of technology. Is this a healthy family? Philosophy (klausimai) and Technology (atsakymai), Science and Design, Business and Art. Ar tai šeši atvaizdai?


CV

Chicago Tutor Mentor Conference, workshop: "Nurturing the Art of Self-Learning", lapkričio 4, 2011

Straipsnių rašymas

Ištirti http://www.philpapers.org bendrai ir paskirose srityse, kuriose rašau straipsnius: vertybės, pagrindimas ir t.t.

Svetainė - pamokos

Mąstytojus - žymius filosofus tirti pagal jų klausimus, išsiaiškinimo būdus, bandyti išsakyti jų kertines vertybes, ir jų sandaras. Kaip visa tai susiję?


Kaip tiki, taip ir bus - Jėzus klydo - jis tikėjo į dangaus karalystę, bet jam teko to atsisakyti, pirmumą suteikti Tėvui. Bet mes galime tuo gyventi ir pateisinti jo tikėjimą.

  • http://www.sdu.dk/en/CHI
  • Kurčiųjų žvilgsnis - žymi laiką, proto lauką.
  • Points of: Reference Event Speech - trejybė?
  • Base, focus, event, v-point (specious present)
  • perfective - imperfective: entropy or continuous closed systems (irreversible) and open systems (continuous). Aplinkybės (prielinksniai) sukuria sistemos uždarumą.
  • Reflection (creates a scope) - measure words, verbal prefixes (for aspect)
  • mokymąsi: 1) išgirstame išsireiškimą ir jį daugiau ar mažiau suprantame; su laiku 2) ryžtamės naudoti - pirmiausia su tais kurie taip išsireiškia. Pavyzdžiui, "let me at the ball"
  • Zipfian frequency
  • Mind the Gap! Divjak 2015.
  • Subject (agency) prominent language (English) vs. topic prominent language (Japanese)
  • Pasakojimo įtampos balsai yra svarbūs pragmatikai - veiklos skatinimui - tai kalbos pagrindas.
  • Grammar tells what is not important; focus shows what is important. What can be focalized? Grammar cannot be focalized.
  • Grammatical vs. lexical verbs; prepositions; pronouns; etc.
  • grammatical - discursively secondary; dependent on other items
  • 1) Prioritaization account - capacity limitations
  • 2) Structural dependence - deficit pertaining for combining simple elements into complex wholes. Leads to omission of items.
  • Compensation for capacity limitations in terms of prioritization. Dispensing with the less important grammatical ones.
  • Magic number 4.
  • Procedural memory (how), declarative memory (what). Ullman. Second language based more on declarative memory, not procedural.
  • REF model.
  • Grammar is for combining tasks. Grammar maps a "grammar of activity" (organizing procedural memory - How) onto a "grammar of expression" (in declarative memory - What - for interaction).
  • Charles Foster. Being a beast.
  • Standartinio veiksmo schema - transitive - intransitive ir t.t.
  • The Syntax of Human Experience, Nicolas Ruwet

Pasakojimo įtampos vienetais įsijaučiame ir atsipalaiduojame (atsitokėjame) - vis grįžtame į ramybės būseną.

Martha Nussbaum. Practices of just, fair and right.

Neteisk ir nebūsi teisiamas: Kiekvienas teismas yra tuo pačiu teisėjo patikrinimas, ar jis teisingai teisia. (Prisimenu World Bank konkursą.)

Šachmatuose ir kitur yra tokio pobūdžio teiginiai:

  • liepimas: XXXXX
  • aiškinimas: jeigu XXXX, tada XXXXX
  • klausimas: XXXXX tada: ___________ ?

3 dviprasmiškos Dievo raiškos

What do you want? Do people know?

Padėkoti Sylvain Poirer už šešias permainas, kurias pastebėjau jo straipsnyje.

Klausimai yra susikalbėjimo pagrindas nes tai žmogaus pasitraukimo būdas, pasitraukia, kaip kad Dievas, ir atveria atsakymo galimybę.

Pagrindime yra keturi lygmenys aplinkybių - "tikra" veikla, ikonai, indeksai, simboliai - ir žmonės pripažįsta veiklą (buvimą, veikimą, mąstymą), truputį abejoja ikonais (perteikta per žmonės, žmogų, dvasią), labiau abejoja indeksais (iškylantį per pasaulį, išėjimą į kitą aplinką, pasiklausymą kitų) ir labai abejoja simboliais (ką išreiškia neigimu, sąlygiškumu, lygiagretumu).

Pasakojimas veikia ikono lygmenyje - labiau atjaučiame - ką kitas išgyveno. Įvardijimas veikia silpniau, indekso lygmenyje. O simbolis visai neužtikrintai, pagrindimo lygmenyje.

Pagrindimą galima sakyti nuliniu asmeniu (tikrove) - pirmuoju asmeniu (ikonu) - antruoju asmeniu (indeksu) - trečiuoju asmeniu (simboliu) - ir tai labai skirtingai veikia.

Mūsų nuostatoms pasikeičiant, pirmą reikia atsitokėti, paskui vėl naujai įsijausti. Tačiau kodėl tiriant klausimus, rengiant gvildenimus, reikia priešingai, pirma įsijausti ir tik paskui atsitokėti?

  • Tracking common ground for the sake of shared intentionality - dynamic unfolding of a world, a toy model, as the imagination does - a shared imagination. Thus a shared creation of reality - by speaking the truth and by believing it as truth. The task is to construct a shared reality. So truth and falsehood are not directly relevant, only secondarily. Not communicative but constructive.
  • Gibson 1979 affordances - animal and environment.
  • Įvardijimas. Dynamic epistemic. Imagination minimizes change - adaptation - as opposed to thinking of a closed system.
  • Affordances. (my language theory)

Experiences are of activities.

Wholeness of division is defined as +1, +2, +3. Choice of how to interpret the division. Dievas yra visumoje. Mes esame paskirame požiūryje.

Gettier problem

Alexander

Analytic philosophy

John Perry - indexicality. David Lewis - perspectival thoughts, counterfactual conditionals, possible worlds.

Design

Science deals with discovery, and engineering with design. Engineers are opportunity actualizers, bring value into the world. Bringing about a more desirable future. Foster desirability.

Dievo sapnas

Dievo šokis

Atleidžiame Dievui jo kaltes, jo nusikaltimus mūsų atžvilgiu, kad ir jis atleistų mūsų kaltes. Nes kitaip negalime sutapti - turime vienas kitą palaikyti meile, laisvumu. Meilė mus priima dviprasmiškai.

Neigiamus įsakymus grindžia žinojimas - ką mes žinome apie Dievą, tai matyt, teigiamus įsakymus grindžia nežinojimas - ko nežinome apie Dievą.

Dievas žino viską, tačiau jis negyvena visko žinojimu, o gyvena nežinojimu. Visko žinojimas jį apibrėžia, tačiau jisai veikia būtent už visko žinojimo.

Išėjimas už savęs grindžia atvaizdus ir aplinkybes, tad veiksmą +2. Kaip tad suprasti veiksmą +1, kuriuo irgi Dievas išeina už savęs, vis pasipildo požiūriu?

Išsiverčia Dievo šokis - lyginant su žinojimo rūmais - žmogaus trejybė tampa vidinė širdis, daugkartinė, ne išorinis ratas - o Dievo trejybė išsidėsto trimis taškais - pradžia, viršūnė, pabaiga. Palyginti su pasirinkimų malūnu. Ir kaip su maldos mokslu? Ar jinai tveria trejybes?

  • Kitas - tiesioginis gyvenimas
  • Tu - požiūris
  • Aš - požiūris į požiūrį
  • Dievas - požiūris į požiūrį į požiūrį

Mes išgyvename Mane ir Tave

Neįmanoma pažeisti Dievo savybių - ką žinome apie jį - pavyzdžiui, neįmanoma Dievui meluoti nes jisai klausosi mūsų - galima tiktai pažeisti jo tapatybę su kitais žmonėmis - galima meluoti kitam. Galima paneigti kito žmogaus Dievystę, tai nuodėmė. Teigiamais įsakymais patvirtiname arba paneigiame savo dieviškumą.

Jaučiu, kad Dievas melavo man dėl Ievos. Betgi Dievas yra tarp tobulo Dievo ir pakankamo Dievo. Viskas baigėsi gerai. Ir, kaip Jėzus, galiu atleisti jam, kaip ir jis atleidžia man. Tad paliekame laisvumą Dievui ir visakam. Juk kaip jam tobulai išsireikšti, kad aš jį tobulai suprasčiau? Betgi jeigu aš pakankamai širdingai su juo bendrauju, tai ir jis pakankamai tobulai su manimi bendrauja. Mums pažįstamas pakankamas Dievas, o už jo yra - tikime - tobulas Dievas. Tai Dievo raiška ir turinys.

Dorovė

  • Intention important for morality, distinguishes actions.
  • Normativity built into "not" - negation that define the representation of the nullsome.
  • Degree of belief in X => the tendency to act on X.

Etika: Itin svarbi yra žmogaus vidinė būklė, jo "state of mind". Nuo to priklauso ar elgesys yra teisingas. Tai svarbu, ne pasekmės. Tik, aišku, mes negalime spręsti apie žmogaus vidinę būklę. Bendrai, tik jis pats vienas gali spręsti, arba jį mylintis žmogus. Šį klausimą išreiškia abejonė, Ar tai iš tikrųjų protinga? ir dvejonė, Ar įstengiu svarstyti klausimą?

Fizika

Jennifer Cooper-Smith about energy.

Sun and earth are entangled from the beginning. Gravity is not a "cause" - there is no causal gap. "Cause" supposes a subsystem and entropy, a causal gap.

Greimas

Honoring Greimas's Victims: Healing Lithuania's Symbolic Wounds

Jautrumas aukoms

  • būtent kas įvyko, koks nusižengimas
  • jautrumas prarastoms aukoms - kas jie buvo, kokie buvo panašūs žmonės
  • suvokti, kodėl tai įvyko, aplinkybes
  • galimybės gydyti žaizdas - semotika

kad nebūtų skandalinga ir nebūtų miglota

Holokaustas

Prapuolenis užaugo Kybartuose, jo tėvas buvo burmistras http://suduvis.lt/2013/06/14/laisves-kaina-zino-tik-jos-netek-zmones/ Šveiceris, kuris areštavo Prapuolenį, irgi gyveno Kybartuose. Taip pat Reivytis (jo žmona) ir Kazys Šimkus (bei Valerijonas Šimkus) - Voldemaro giminės

Railos, Naujokaičio, Naručio ir tt. kritika ir jos atmetimas http://www.partizanai.org/index.php/laisves-kovu-archyvas-15-t-1995-m/3534-atgarsiai

K.Strikaitis. Naujienos, 1967.IX.8, Nr.210, apie TDA būrio perėjimą į Lietuvą. Jį cituoja Narutis (ps.282).

Anatol Lieven apie lietuvių ir žydų santykius http://www.epaveldas.lt/object/recordDescription/LNB/C1B0003640252

Gražulio įrašai nepriklausomybės paskelbimo (Akiračiai, 1994.II, ps.15) http://www.epaveldas.lt/object/recordDescription/LNB/C1B0003640252

Adolfs Šilde - latvis antisemitas

Antisemitism in Latvia in 1941

Jausmai

Logika

Logical statements let us construct a world that we do experience and see the problems.

Atvaizdai (logikoje): "visiems" "yra" (didėjantis, mažėjantis laisvumas) "ar", "ir", "išplaukia", "nėra". (O "iff"?)

Pasiklydęs vaikas

A intends [communicative intention] that R believes that A intends [informative intention] that R believes that p

'Sąmoningumas

Šešerybė

Compare belief, what we think and know. Belief is internalized thought - so we could be committed to take a stand - although the internalization can be unconscious or conscious. But internalization makes it hard to change - compare with four levels in entrenching beliefs - implicit to explicit - and levels of topologies. Palyginti su Cheng "How to Bake Pi".

Trejybės ir ketverybės sąryšyje (šešerybėje) sueina sąmonė ir pasąmonė.

Žinojimo rūmai

Žinojimo rūmai gal išplaukia iš pasirinkimų malūno dėl to, kad kiekviename moksle ir kiekviename gyvenime tenka savaip atskirti širdies ir pasaulio tiesas. Juk turi pasąmone išgyventi ramybę ir neramybę.

A Cultural History of Humor

Peter Unger

Christ and the Eternal Tao

Taking a stand, following through, reflecting - unconditionally = being, doing thinking - and conditionally = necessary, actual, possible. (As in sixsome.) Whereas one, all, many and object, process, subject may refer to the poslinkiai (unconditionally and conditionally).

These convert spatal boundary into time.

Robert Cummins - The World in the Mind.

Gamestorming palyginti su mano kalba Lubline - palyginti "implicit" ir "explicit" - mano Gamestorming cheat sheet.

kaip elgiamės - sandara nukreipia veiklą - atsitokėti - paskui įsijausti į naują veiklą ir iššaukti naują sandarą

permąstyti, ką turiu mintyje "lūkesčiais" - ar iš tikrųjų liūdesys priklauso nuo to ko nesitikime - betgi būtent pasąmonė nesitiki - šitą reikia pabrėžti. Tai tampa įrankiu tirti pasąmonę. Savastis: pasąmonės lūkesčiai. Pasaulis: sąmonės lūkesčiai.

Humoras - priešnuodis rimtumui.

Christopher Hoerl apie palengvėjimą.

Epicureus - tikrasis malonumas yra ramybė.

Matematikos įrodymų būdai: sistema: trejybė; už sistemos - netrejybė (būtinumas ir tt. ?). Sieja dvi visumas (morfizmas), arba vieną su kitu išoriniu išplėtimu (indukciją) ir vieną su kitu vidiniu suskaidymu (algoritmo konstravimą arba konstravimą).

https://en.wikipedia.org/wiki/Natural_semantic_metalanguage

Origins of language - joint intentionality. Shared intentions: me + you = unit "We". Supported by mirror neurons. Cognitive revolution in child development: 1) joint-attentional frame 2) understanding communicative intentions 3) role-reversal imitation. Language allows concentration on experience that would otherwise be ignored. Divergence of Me and We - morality.

https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Tomasello

Chris Sinha - cognitive semantics

Judee Burgoon - emotional response and expectations

https://en.wikipedia.org/wiki/Hofstede%27s_cultural_dimensions_theory sieti su poreikių tenkinimais

Matematikos įrodymo būdai: ketverybę sudaro išorinis (indukcija) ir vidinis (konstravimas) tvarkymas (už sistemos ir sistemoje) kurie išsako išėjimo už savęs pakopas. Tad morfizmas ir substitucija būtų didėjantis (už sistemos) ir mažėjantis laisvumas (sistemoje).

https://en.wikipedia.org/wiki/Edward_T._Hall situations, mono-chronic and poly-chronic time.

Hofstede

  • Power distribution, power distance - roles or not (survival)
  • Long term or short term orientation (security)
  • Relationships (social)
  • Indulgence vs. restraint, are people fundamentally good or bad (self-esteem)
  • Competitive attitudes - gender roles (freedom)
  • Uncertainty avoidance (self-fulfillment)

Teun van Dijk - mental models - Johnson Laird 1983

situations: place, time, knowledge, experience, expectations, feelings, roles, participants..

context models - models of objective reality - but van Dijk looks instead at subjective mental models

triangles interacting - people read in behavior very easily - what kind of behavior do they imagine and what triggers it?

humor - discrepancy between our private mental model and our public mental model - and other mental models

https://www.amazon.com/Natural-History-Human-Morality/dp/0674088646

Joint intentionality. Understanding others as intentional beings.

Elizabeth Traugott linguist. Shared constructs.

Trejybės padalinimas į dvi dalis - būtina nebūtina ir t.t. - ir taip atsiranda priešingybės - 4, 5, 6, 7 skaidomi.

Kaip pereinama iš nuorodų (indeksų) į sąmoningumą? Pajungus išjungus nurodas. Įsijungimas-atsitraukimas - step in and out.

Dorovės ryšys su jausmais. Atitoldami nuo savęs - randam ramybę - įsiklausome. Atsisakome savęs, vadovaujamės protu. Betgi kaltę išgyvename vidiniu požiūriu, ne išoriniu požiūriu. Ir vidiniu požiūriu įsisaviname išorinį požiūrį. Tad kaip suprasti?

Lygmenų poros suvokiamos dvejopai: atsakymais (4+2) ir klausimais (3+3). Atsakymai susidaro iš keturių klodų ir dviejų laisvėjimų. Klausimai pasirenkami iš trejybės (teigimo) arba jos papildinio (neigimo). Tad iš aplinkybių susidaro trejybių poros. O yra ir atitinkamai papildanti pora, kaip kad abejonę papildo dvejonę, jas apibrėžia skirtingos lygmenų poros. Trejybės lygmenų poros nusako rūpestį ir atsakymą.

Klausimais atsiplėšiame. Iš pradžių tai neramina, nes būname įsikabinę, tarkim, į virpantį pasaulį, tad iš pat pradžių tarsi virpėjimas didėja. Tačiau atsiplėšus atsirandame ramybėje.

Kūno poreikiais esame įsitraukę ir įsikabinę į atsakymą, o dvasios poreikiais esame atsipalaidavę ir renkamės teiginį ar neiginį.

Ramybės pavadinimai turi jausminį atspalvį, tai ramybės atspalviai. O kaip su meile, kaip ją įvairiai išreiškia mūsų kertinės vertybės?

Matematikos įrodymo būdai susiję su išgyvenimų rūšimis, ir su abstrahavimu - su uždavinių kūrimu. Nes įrodymo būdai yra iš esmės visi tie patys, tik priklauso nuo to, kiek remiasi esama santvarka.

Pagrindimas sieja "neraminimo trejybę", kuria įsijaučiame, ir "raminimo trejybe", kuria atsitokėjame. Buvimas, veikimas, mąstymas visada yra neraminimo trejybė nes išsako trejybės rato veržimąsi pirmyn:

  • Buvimas yra būsena-poslinkis, kuria kaupiasi nusistatymas, kolei vykdom...
  • Veikimas yra būsena-poslinkis, kuria kaupiasi vykdymas, kolei permąstom...
  • Mąstymas yra būsena-poslinkis, kuria kaupias permąstymas, kolei nusistatom...

Tuo tarpu būtinas, tikras, galimas visada yra raminimo trejybė nes išsako priešingybes - besąlygiškumo ir sąlygiškumo - nusistatant, vykdant ar permąstant.

Kaip ir kodėl skiria santvarkos riba - taip pat skiria koks ir ar. Yra dviprasmybė tarp kaip ir kodėl nes abu yra paaiškinimai to paties, tik kaip santvarkoje, o kodėl už santvarkos. Ketverybė, penkerybė, šešerybė, septynerybė išpuoselėja šią dviprasmybę. Reikia tą tiksliai išdėstyti.

Mintys iš pokalbio su Dovid Katz. Kas yra prasminga? Writing our own Bibles. Writing our own history.

  • Moral report cards.
  • Western myths.
  • Our own history: First week rescuers: Lithuanians which helped Jews: every single flight survivor mentioned Lithuanians who saved them.
  • Vaidotas Reivytis.
  • straipsnis: How Could the Holocaust in Lithuania Be Meaningful to Me and Others?

Lembertienė: Ženklai gali erzinti žmones. Ir žmonės neatjaučia kitų ir ženklai tam nepadeda, nesuveikia.

Ketverybė - būti, veikti, mąstyti; penkerybė - vienis, visybė, daugis; šešerybė - daiktas, eiga, asmuo; septynerybė - būtina/nebūtina, tikra/netikra, galima/negalima.

Sąmonės gerumas: Dievas už manęs. Pasąmonės gerumas: gėrio sėkla manyje.

Raiška: Požiūris - seka, padalinimas - medis, nuoroda-įvardis? - tinklas. Sekos apsukimas. Medžio apvertimas, tinklo apvertimas.

Simbolis - atskirti turinį ir ženklą

Conscious - what you don't know. Unconscious - what you know.

Užrašai


Naujausi pakeitimai


Puslapis paskutinį kartą pakeistas 2017 rugsėjo 26 d., 12:52
Tweet