Book (English)

Knyga

Dievo šokis

Kaip gyventi

Išsiaiškinimai

Malda

Andrius

Užrašai

Mokykla

Juodraštis? FFFFFF

Užrašai EEEEEE

Klausimai FFFFC0

Gvildenimai CAE7FA

Pavyzdžiai? ECD9EC

Šaltiniai? EFCFE1

Duomenys? FFE6E6

Išsiaiškinimai D8F1D8

Pratimai? FF9999

Dievas man? FFECC0

Pavaizdavimai? E6E6FF

Istorija AAAAAA


Asmeniškai? BA9696

Mieli dalyviai! Visa mano kūryba ir kartu visi šie puslapiai yra visuomenės turtas, kuriuo visi kviečiami laisvai naudotis, dalintis, visaip perkurti. - Andrius

Įranga

redaguoti

Dievo šokis

Asmenys

  • Kitas - tiesioginis gyvenimas
  • Tu - požiūris
  • Aš - požiūris į požiūrį
  • Dievas - požiūris į požiūrį į požiūrį

Mes išgyvename Mane ir Tave

Gyvenimo lygtis

  • keturi lygmenys: nulybė (dvasia), vienybė (sandara), dvejybė (atvaizdai), trejybė (vieningumas)
  • keturi atvaizdai: niekas (Dievas), kažkas (Aš), betkas (Tu), viskas (kitas)
  • Loginė lygtis (gyvenimo lygtis?) - teiginiai - Quantifier - Subject - Copula - Predicate.

Gyvenimo lygtis iškyla kartu su aštuonerybe. Tai pusė aštuonerybės, o ketverybė kita pusė.

Nežinojimas

Minčių sodas: Not knowing what we are, how we are, why we are.

Įstatymai

Neįmanoma pažeisti Dievo savybių - ką žinome apie jį - pavyzdžiui, neįmanoma Dievui meluoti nes jisai klausosi mūsų - galima tiktai pažeisti jo tapatybę su kitais žmonėmis - galima meluoti kitam. Galima paneigti kito žmogaus Dievystę, tai nuodėmė. Teigiamais įsakymais patvirtiname arba paneigiame savo dieviškumą.

Pertvarkymas

Prieštaravimas išeina už savęs į neprieštaravimą per pertvarkyme siaurėjantį tarpą tarp dviejų tvarkų.

Santrauka

Aštuonerybė (Sūnaus požiūriu) veda į (baigtinį, bet didesnį) aštuonių padalinimų ratą 8 x 3, veda į Dvasios požiūrį (4+6) grindžiantį aštuongubą kelią (ir nebaigtumas tampa begaliniu) ir veda atgal į aštuonerybę.


Pirminės sandaros

  • poreikiai 3+3=6
  • abejonės 4+3=7=-1
  • lūkesčiai 5+3=8=0
  • vertybės 6+3=1

Troškimai

Nepriklausomybės, laisvės pagrindai:

  • gerumas - ramybė
  • grožis - užtikrintumas
  • teisingumas - savarankiškumas

Gyvybė

Compare: Mind (intentionality) and life (interest).

Kūnas

Disembodying mind. Lakoff visiškai apversti.

Hofstatder pavyzdys iš jo kalbos apie analogijas, Stanford universitete: kaip jo dukrytės nusivylimas jam primenė, kaip jisai vaikystėje nusivylė, kai sužinojo, kad x1, x2... nieko ypatingo nereiškia. Tai parodo, kad prisiminimų akstinas nėra (būtinai) kūniškas, o prisiminimas pagrįstas santykiais, schemomis, sandaromis.

Lūkesčiai ir jauduliai

Jausmų knyga:

  • Interoception canvas - physical but not emotional
  • Interoception evolved to regulate body budget
  • Affect primarily comes from prediction
  • Physiological prescription
  • Feelings are predictions but rather, in my view, are evaluations. This provides the reason for emotions - they are a separate manifold dedicated to learning (for self)
  • "each of us needs an emotion concept before we can experience or perceive that emotion"

Sąvokos: kyla iš lūkesčių, jų apibrėžtos tapatybės

Jausmų doroviniai matai sutampa su jausmų

  • Jautrūs - tikimės to, ko trokštame, vadinas, teigiamai esame
  • Teigiamai jaučiamės - lūkesčiai patenkinti, vadinas, teigiamai veikiame
  • Ramūs - be lūkesčių, neskiriame ateities ir praeities, tuo pačiu neskiriame vidaus ir išorės, vadinas, teigiame mąstome

Iš jų galime išsiaiškinti, kur stringa trejybės ratas. Jeigu mes neramūs, mes negalime permąstyti; jeigu prastai jaučiamės, negalime vykdyti; jeigu esame buki, negalime tiksliai nusistatyti.

  • Sako: Grožis yra pažadas, kad Dievas yra geras. Pažadas gali būti netęsėtas.
  • Schileris? Grožis ugdo nepriklausomybę, tad dorovę, tad laisvos visuomenės galimybę.

Mapping values to feelings. Doing nothing is the "unit" (identity) operation. Mapping into the unit, into zero, is a singularity as a map. Consider a sphere and the plane where you can map all of the sphere except one point, which matches the circle at infinity. In a polar coordinate system, the origin is no direction definable at the origin.

Gyvuliai turi visuomeninius jausmus - taip pat turi dorovinius jausmus (neapykantą, pyktį ir tt.) bet jie greičiausiai negali rinktis savo dorovinių jausmų apimties - ar atsisakyti savo tokių jausmų (neapykantos) ar ne.

Ramybė

Esmė ir pilnatvė. Nenusakomumo išsakymas. Pilnatvė, tai lūkesčų galimybės - gėrio kryptys? Savastis reiškiasi lūkesčiais užtat "jaučiame" gyvumą. Nenusakomas jausmas: ramybė. Kaip ramybė susijusi su kitais vardais? Ramybė (vaisius) vs. rūpesčiai (nerimas). Ryšys tarp grožio išoriškumo ir ramybės.

Proto tyloje įsiklausome, išgirstame sprendimus - pavyzdžiui, bėgiojant po mišką, kuriuo taku pasukti - ir kai nežinai, kaip spręsti, tai padidini jautrumą ir vėl įsiklausai - ir taip iš naujo pakol kažką išgirsti.

Ramybė = įsijautimas - atsitokėjimas.

Aštuongubas kelias

Galima dvejaip suprasti ir taikyti ženklų savybių - antrinių sandarų - ryšį su aštuongubu keliu.

  • Lygmenų poros
  • ir X 000 000 X (jų eilės tvarka)

Ar tai susiję su aštuongubo kelio nesusivedimu: kodėl ženklų savybių žmogiškasis trejybės ratas yra pirmi trys? tuo tarpu 8-gubo kelio antrojojė pusėje?

Antrinėmis sandaromis atkuriamas Dievo troškimas sąlygose

  • Mylintis (betgi mylintis yra sąlygose ar už sąlygų?) ir besąlygiškas <=> sąlygose yra ramus, užtikrintas, savarankiškas
  • Laipsnynas išsako kaip įsivaizduojame Dievą - jo troškimą - už sąlygų.

In life its given the values-questions framework, it is natural through the question to maintain a distinction between unconditional self and conditional self and that defines the context. All manner of cognitive activity is driven by these 8 questions. Self=value. Also generate the step-in step-out dynamics.

  • Klausimų pagrindas: kodėl vertybė neatitinka nežinojimo? Nesutampa, nepakankamas, ar žinojimo nesilaiko.
  • Iš kur kyla klausimai? Iš vertybių nepakankamumo.
  • Tėve mūsų - "mūsų" apverčia, išverčia visuomenę-pasaulį, kad remtųsi širdimi.

Nevalgymas gėrio ir blogio pažinimo medžio vaisių - nesivadovauti žinojimu (4-6), vadovautis žinojimu (1-3)


Antrinės sandaros

  • Ištirti kaip antrinės sandaros iškyla iš lygmenų porų

Antrinės sandaros išsako santykį tarp žinojimo ir nežinojimo, kaip sėkmingai išreiškia. Ženklų savybės - žinojimas yra ženklas.

  • tu supranti kitą: padalinimas
  • aš suprantu kitą: atvaizdai
  • aš suprantu tave: aplinkybės
  • Dievas supranta mane: pagrindimas (kaip ima rūpėti)
  • Dievas supranta tave: įvardijimas (kaip ima reikšti)
  • Dievas supranta kitą: pasakojimas (kaip įvyksta)

Padalinimai

Divisions of Everything: The Foundations for an Ontology of Abstract Thinking

  • reikia išmąstyti veiksmą +1...

Trejybė

Response: trejybė: žaidimas

Didieji padalinimai

  • Tarp įsijautimo sandaros ir atsitokėjimo sandaros nustatomas vienmatis parametras ketverybėje, penkerybėje, ir trimatis parametras šešerybėje, septynerybėje.
  • Ketverybė grindžia simbolio ašį; penkerybė indekso ašį; šešerybė ikoną; septynerybę daiktą?

Ketverybė

Apsivertimas - tikslas už mūsų (kodėl), mes už taisyklių (kaip). "Vardan ramybės". Gerą valią parodyti?

Penkerybė: Laikas ir erdvė

  • Abi penkerybės kryptys yra susietos dabartyje/riboje ir tame požiūryje nustatomas parametras nusakantis santykį tarp šių dviejų krypčių, tarp dėmesio modeliui ir tikrovei.
  • Laikas gydo žaizdas. Laikas keičia artimumą ir tolimumą - erdvės sąvokas.
  • Entropija: Laikrodžiai remiasi pasikartojančia veikla, o entropija vienkartine veikla.
  • Kaip įsijautimas ir atsitokėjimas veikia laiko nuosakas?
  • Koks ryšys tarp indekso kaip priežastingumo ryšio ženklo ir kaip dėmesio raiškos?

Šešerybė

  • Šešerybė - ikoniškumas - požiūris siejantis besąlygiškumą ir sąlygiškumą mato pastarajį kaip ikoną.
  • Šešerybe atsiranda trijų spalvų galimybė, mat sandarą lemia trikdis, kuris gali būti trejų spalvų, bet spalvų skirtumai kol kas nepasireiškia, kolei neatsiranda septintasis požiūris ir paskira priešingybė, padalinimas. Ta spalva tėra paskutinė (šešerybės) prielaida prieš atsirandant padalinimo sandarai - septynerybei.

Septynerybė

  • Septynerybės atvaizdai yra -1 bė: didėjantis laisvumas ir mažėjantis laisvumas.

Aštuonerybė

Logikoje - priešprieša A ir ne-A yra nustatoma ir jos išsamumas išryškėja tik per laiką, kad viskas yra arba už arba prieš. Kristaus žodžiais: kas ne su mumis, tas prieš; kas ne prieš mus, tas su mumis. Galutinė logika vs. atsiskleidžianti logika.

Factual (what), procedural (how). Implicit - explicit memory relate to difference between why (all relations) and how (single relation). Related to difference between left and right adjoints, for all and there exists, image and coimage.

Aš viduje; Aš išorėje po visko (tarp kitų). Išėjimas už savęs - jį nusako atvaizdai 4 pakopomis - jos nustato 4 nulybės atvaizdus. O grįžimą - ryšį tarp Sūnaus (mūsų) ir Tėvo - išreiškia aplinkybės - nusako požiūrį.

Omniscope distinctions = aštuonerybė.

Quantifier: left and right adjoint (all and exists).

  • Aristotle ir Boolean kvadratai skiriasi.
  • Susieti su logika - aštuonerybė atsiranda su Dievo Šokiu - padalinimai, pirminės sandaros.

Septintą dieną švęsti - o kuri yra septinta? Nejaugi žinome, kurią dieną Dievas sukūrė pasaulį? Nežinome, bet tai septintas požiūris.

Septynerybė? Semantics - Wikipedia:

  • 1960s psychosemantic studies became popular after Osgood's massive cross-cultural studies using his semantic differential (SD) method that used thousands of nouns and adjective bipolar scales. A specific form of the SD, Projective Semantics method[7] uses only most common and neutral nouns that correspond to the 7 groups (factors) of adjective-scales most consistently found in cross-cultural studies (Evaluation, Potency, Activity as found by Osgood, and Reality, Organization, Complexity, Limitation as found in other studies). In this method, seven groups of bipolar adjective scales corresponded to seven types of nouns so the method was thought to have the object-scale symmetry (OSS) between the scales and nouns for evaluation using these scales. For example, the nouns corresponding to the listed 7 factors would be: Beauty, Power, Motion, Life, Work, Chaos. Beauty was expected to be assessed unequivocally as “very good” on adjectives of Evaluation-related scales, Life as “very real” on Reality-related scales, etc.

Septynerybė

  • Septynerybės septintas požiūris dviprasmiškai derina požiūrius ∃xG ir ∃xB ir tuo pačiu atitinkamas trejybes - o tai grindžia nulybės atvaizdų ir aplinkybių santykį.
  • Veiksmas +1 užsiveria - baigiasi susiplojančia aštuonerybe, tai Tėvo požiūris (į Sūnaus aštuonerybę, kaip Tėvas išeina už savęs, o Sūnus grįžta į Tėvą). Veiksmas +2 išsako Sūnaus požiūrį - yra porinis (Sūnaus) ir neporinis (Tėvo) ratai - prieštaringi požiūriai. Sąmoningumo veiksmas +3 išsako Dvasios požiūrį, gyvenimo lygtimi suderinantis Sūnaus ir Tėvo požiūrius.
  • Padalinimais į 4, 5, 6, 7 požiūrius atsiskleidžia gyvenimo lygtis ribiniame požiūryje.
  • Vietinės reikšmės prieštaravimas yra viename (septintame) požiūryje. Tokiu būdu septynerybė padalina (septintą) požiūrį ir tuo pačiu išskiria priešingybes: gyvenimas ir amžinas gyvenimas.
  • Užtat septynerybės esmė yra kad jinai išsako padalinimo sąlygas (Sūnaus sąlygas) ir tai paaiškina, kas glūdėjo neišsakyta padalinant viską į požiūrius.
  • Septynerybės trejybė ∀xG, ∀xG ir ∃xG, ∃xG, tai gyvenimo lygties sąlygos. O jos sąlygų sąlygos tai "antroji ketverybė" (loginio kvadrato šonai). Septintasis požiūris, tai vairas, derinantis abi puses (buvimo ir nebuvimo). Tai dviprasmiška, nes derina tiek požiūrius, tiek trejybes taip pat.
  • Užtat visi padalinimai kyla iš Sūnaus aštuonerybės, ir yra papildomi padalinimui reikalingomis prielaidomis. Padalinimais pati padalinimo galia tampa vis labiau išsakyta.

Iš Dievo šokio išplaukia, Sūnaus požiūriu, aštuonerybė. Jinai rikiuoja padalinimus. Tačiau jinai pati prieštarauja sau, taip kad santvarka yra tuščia, ir lieka nulybė. Ką tai pasako apie padalinimus? Tai pasako, kad padalinimus nusakantys rėmai prieštarauja sau. Taip pat Sūnaus požiūris prieštarauja sau. Betgi ir Tėvo trejybė prieštarauja sau. Tačiau keičiasi prieštaravimo taškas.

Kažką žinome ir kažko nežinome. (Septintas požiūris) Viską žinome ir visko nežinome. (Nulinis požiūris - prieštaraujantis sau.)

Visi X: klauso visų. Visi X ir Yra X: klauso visų ir savęs: esu vienas iš visų: esu kalbėtojas.

Tiesa

pragmatiškai, tiesa yra konteksto nereikalingumas. Tiesa yra tuomet kuomet galima suprasti tiesiogiai, nereikia vertinti konteksto. Užtat tiesa yra tuo pačiu galimybė atsisakyti konteksto. O kaip tai susiję su aplinka (+3), juk tiesa yra (+0).

Tiesa:

  • antisandara (sąlygiškumo atsisakymas) -1
  • logika 7-bė
  • nesusivedimų tarpas
  • nulybės atvaizdas ir aplinkybės

Equations are truths because they allow "forgetting", they allow equivalence. Equivalence is a sense of not being distinguishable in any context. Any context in which it is distinguishable would be a meta-context. This is the source of paradox: conflating context with metacontext. And that is why context and metacontext need to be different. Truth is that there is no genuine basis for disagreement.

Bridging formal and informal theories.

Tiesa yra melas nes nėra santvarkoje. Visi teiginiai melagingi, nes teiginiai yra modelyje, o modelis nėra tikrovė.

Tiesų gali būti įvairių, bet dėl melo galime sutarti, kada meluojama.

Susikalbėjimas

Suvokti (klausyti) ir aiškinti (sakyti)

  • Būties prasmė - suvokti
  • Prasmės būtis - aiškinti

Komunikacijos mokyklų pagrindas yra "frames" - ir koks jų išsidėstymas tarpusavyje. Ir jos atitinka filosofijos mokyklas. Kaip susidėsto "frames" bet kokiam klausimui.

Veiksmas +2

  • Dvasia (veikla) yra sandoros išplėtimas ir iššaukimas ir jos priešprieša.
  • Pasikartojanti veikla. Esame aidai vieni kitų - vaikai savo tėvų, per kartų kartas. Užtat visi žmonės gali vienas kitam suskambėti, vienas kitą įtakoti, aidėti.

Atvaizdai

Apimtys

If you are doing something, then doing nothing is a singularity.

Nulybės atvaizdai

Nulybės atvaizdai - būdai kaip besąlygiškumui nėra sąlygų - tai besąlygiškumo atvaizdai (sąlygomis):

  • tiesa: nėra sąlygų
  • betarpiškumas: sąlygos nesuveikia
  • pastovumas: sąlygos nepaveikia
  • prasmingumas: sąlygos neaprėpia
  • tiesa - septynerybės apibrėžta
  • betarpiškumas - šešerybės apibrėžtas
  • pastovumas - penkerybės apibrėžtas
  • prasmingumas - ketverybės apibrėžtas

Aplinkybė

Kas yra kategorija? (Tadas Snuviškis)

  • intensijos (sąlygų savybės - vaizduotės žodynas - aplinkybės) ir ekstensijos (iš aibių - apibendrinimai - narystė - priklausymas kategorijai)

Aplinkybė yra požiūrio esmė - apibrėžimas.

Langacker aplinkybės - image schemes - "configurational concepts"

12 klausimų

Dvyliktas klausimas turėtų būti: What would you teach God?

Palyginti 12 klausimų ir kūrybos tikslus bei meno taisykles.

Meno tikslai

Meno tikslai - tirti toliau

  • Ieškoti kaip pilnatvė susijusi su gyvumo kryptimis (gal tai gėrio kryptys)
  • Ieškoti vertybių klausimų ir kaip juos plėtojame meile.
  • Surasti, kokius tinkinimo būdus radau betirdamas meno taisykles.

Klausimai

Dirbtuvės: Ar prasminga klausti klausimus? Duomenys: Kodėl klausiame klausimus?

Vaizduotė

Vaizduotė gali iššaukti reiškinius ir juos jautriai išgyvename nes juos lyginame būtent su tyla, su nulybės atvaizdais.


Kalbos

  • 5+3=0 pagrindimas - riba
  • 4+3=-1 įvardijimas - žinojimas
  • 3+3=-2 pasakojimas - dalyvavimas
  • Apžvelgti filosofinius klausimus susijusius su pagrindimu, įvardijimu, aplinkybėmis ir t.t., savo pranešimams.
  • Toliau plėtoti Minčių sodo nuostatų brėžinį, kaip pagrindimo pavyzdį ir šviesuolių bendrystės pagrindą, jos gairių kalbos (12 klausimų).
  • Įvardijimas kyla iš rūpesčių sankaupos.
  • Pagrindimas. Valios plotmėje - vertybė, jausmų plotmėje - ramybė. (Vertybė siejama su ramybe.) Santykiniai nukrypimai. Išsiskiria kodėl (rūpi) ir kaip.
  • Ima mums rūpėti, kartu ima Dievui rūpėti - bręstame. Dviprasmiška - užtat turėtų elgtis. Nesuderinta, pasiklydęs vaikas. Požiūris į požiūrį į požiūrį. Žinojimas (savastis - klausimai) ir nežinojimas (ramybė).
  • Žmonės (ir šimpanzės, nekaip orangutangai) turi apie ką kalbėti... apie ką? apie gamtą? jausmus? žmonių santykius?

Lyginti counterfactuals ir contradiction.

Žmogus mąsto žodžiais ir sakiniais nes jisai mąsto ko tyliau, ko ramiau ir tai yra ko mažiau "triukšmingas" mąstymas. Panašiai su jauduliais, gyvename ko mažiau jaudulingais jauduliais. Užtat labai lengva klaidingai suprasti jausmų ar minčių teoriją jeigu kreipiame dėmesį į triukšmingiausius, kraštutinius reiškinius.

Įvardijimo kalbos pagrindas yra mokymasis, kaip įvairiai geriau išmokstame sąvokas. Dažnai pradedame nuo vieno pavyzdžio; pereiname į kelis pavyzdžius, kuriuos apibendriname; susikuriame pavyzdinį atvejį; ir galimybių lauką; tą lauką išplečiame porūšimis; tą lauką išreiškiame savybėmis; iš tų savybių sudarome apibrėžimą; ir sukuriame išimtis. Tokiais būdais kiekviena sąvoka yra išplėtojama. Galima panašiai pradėti nuo veiksmo, nuo vietovės, nuo žodžio arba ženklo ir t.t.

Išnagrinėti: žodžiai kaip "under" padeda remtis žodžiais kurių pilnai nesuprantame, ir juos tuo pačiu gerai suprasti.

Vaikų ausimis suprasti kalbą - kaip susigaudyti, kaip sulaukti paaiškinimo. Galimybė klausti klausimus. Žodį gali pakartoti. Užtat paklausti. Creole kalbos: jidiš, anglų.

Pamąstyti, kaip linksnių laipsnynas dalyvauja kalboje. Gali būti, kad linksniai yra poruojami, kad gautųsi dvipusiškas požiūris. Valingi linksniai gali būti poruojami su nevalingais, bet taip pat su valingais.

Kalboje tikslas yra plėtoti bendrą žinojimą. Užtat remiamės tuo, ką jau žinome, bet ypač tuo, ką žinome, kad vienas kitas žinome. Taip pat esame linkę vienas kitą mėgdžioti ir paisyti.

  • Užtat galime žodžius panagrinėti, ar jie išreiškia tai, ko nežinome (klausimus), arba tai, ką jau žinome (įvardžiai).

Gramatika visada turi prasmę. Matematika yra tai, kas pavaldu logikai, bet nebūtinai turi prasmę.

Pagrindimas

Žmogus nepriima to, ko nesupranta. Ar tikrai?

Pasakojimas

Palyginti pasakojimą su kitom kalbom.

Dėmesio išlaikymas vienetui - įsijautimas (įtampos kūrimas) ir atsitokėjimas (įtampos atleidimas).

Įtampos židinys atsiskleidžia - ar tai atsivėrimas širdies tiesoms ir jų pasikeitimui? Tačiau paprastai keičiasi tiktai tiesos apie pasaulį. Ir kaip pasakojimo viršūnėje įsisavintos žinios sijasi su tapatybių kaita?

Pasakojime: tapatybės atsiskleidimas laipsnynu. Palyginti su tapatybių kaita aplinkybėmis.

Įtampos balsai:

  • vertimas -
  • liepimas - paklusimas
  • aiškinimas - tikėjimas
  • klausimas - rūpėjimas

Kodėl "klausimai" yra Kodėl ir ne Kaip - kodėl "versti" yra Ar ir ne Kodėl?

Pasakojimo įtampos balsai remiasi poreikių tenkinimais:

  • Versti - atsisakyti kraštutinumų
  • Liepti - geras ir blogas
  • Aiškinti - geresnis ir blogesnis
  • Rūpintis - geriausias

Sąmonė ir pasąmonė

Sąmoningumas susijęs su riba tarp savęs ir pasaulio, su suvokimu, atitrūkimu, atskyrimu.

Sąmoningumas ir sąmoningėjimas išreiškia nežinojimą, susiskaldymą lygiagrečių požiūrių.

Sąmonės apimtis:

  • niekas - nėra sąmoningumo - tad "tikrovė"
  • kažkas
  • betkas
  • viskas

Palyginimai yra teigiami (palaiko sąmoningumą) nes veda nuo kūniškų dalykų link vertybių.

Nuomonės yra nesąmoningumas.

Tapatybė

Panagrinėti, kaip sprendžiami, plėtojami tapatybės klausimai:

  • kaip pats save apibrėžiu (lietuviu)
  • jei kiti prieštarauja, tai galiu iš viso atsisakyti save laikyti
  • ar turi sutapti, kaip save apibrėžiu, ir nešališki vertinimai, kaip elgiuosi, kaip užsiimu

Koks ryšys tarp tapatybės ir savasties ribos?

Did you ever change your mind? Palyginti su tapatybėmis.

Smegenų mokslas

Peržiūrėti: https://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_architecture

Pamąstyti, kaip vystosi smegenų išteklių tvarkymas, jų taupymas ir našesnis panaudojimas:

  • Susitelkimas (dėmėsio)
  • Numatymas (reliatyvumas)
  • Žemėlapiai

Jeigu forebrain yra pakankamai galingas, tada pasaulio vaizdinyje atsiranda savęs veidrodis, kurį galima priskirti ir kitiems ar Dievui. Ir jeigu dar savyje yra veidrodis, tai gaunasi veidrodžiai veidrodžiuose bet užtenka 4 lygmenų. Ir tais mūsų veidrodžiais viskas tampa gyva. O šiuos veidrodžius apibrėžia 4-bė, 5-bė, 6-bė, 7-bė. Pavyzdžiui, pusrutuliai Koks ir Kaip smegenyse, atitinkamai įžvelgiame Ar ir Kodėl už savęs, pasaulyje.

Gyvuliai

Paul Nicklen bendravimas su leopardiniu ruoniu parodo, kaip gyvulys gali įvairiai spręsti rūpesčius, rūpintis žmogumi.

Derinių kalba

Gyvenimo lygtis ir deriniai: dvasia (savęs apibrėžimas), sandara (derinys-sprendinys), atvaizdai (tinkinimas-nuostata), esmė (klausimai-atsipalaidavimas). Esmė yra ta dalis iš kurios galima atstatyti visumą, visą kitą.

Šachmatuose Aleksandrinis derinys yra sumanymas. Galėčiau tirti šachmatus, kaip derinių kalbą, ir tuo pačiu tirti išsiaiškinimo būdus šachmatuose.

Derinys turi pavadinimą nes tai gairė, tai pakartotinas sprendimas. Tad derinį išsako lygtis siejanti sandarą, veiklą ir gairę:

  • (pastovi) sandara = gairė (pakartotinis taikymas) / veikla (pasikartojanti)

Tinkinimas (derinių) - susijęs su tobulumu, gerumo esme.

Atminties pagrindas - CDZ - yra deriniai, nes tai veikla, sandara, gairė ir jų tikslinimas - o jų pagrindas yra atkartojamumas.

Atmintis "iššaukta" veiklos - ne visai pasikartojančios.

Įsisavinimui reikalingas pakartojimas, tad, pavyzdžiui, mažas vaikas kartoja sau "dūle, dūle, dūle, dūle..." įsijausdamas, įsiklausydamas į save, užtat tikslindamas raišką, ją tobulai išmokdamas. Meno kūrinys yra tai kas mumyse skatina tokį įsigilinimą, įsiklausymą, pakartojimą mintyse, užtat mus traukia, užtat tai tampa mūsų dalimi. Užtat tuo pačiu tas pasikartojimas gali vykti bendrijoje, visuomenėje, gali grįsti bendrystę. Meno kūrinys iššaukia pasikartojančią veiklą.

Thinking powerfully, sensitively, etc. primena derinių iššūkius.

Derinių taikymas

  • Circumstances - 12 questions, purposes of art, rules of art, Alexander's principles of life, self-identity circumstances, cognitive linguistics, metaphors, etc.
  • Wishes - out of conditions - describe God who goes beyond himself. Representations of nullsome describe similarly within conditions as we go out of system back to God outside of it.
  • Health art is based in the search for peace and then - once we've found it - the creation of life around it. Unhealthy art has no sense of peace.
  • Healthy art - healthy emotions: we expect what we wish. Unhealthy art - unhealthy emotions: we expect what we don't wish.

Širdis ir pasaulis

Dialektika - širdies ir pasaulio priešprieša, traukia į skirtingas puses ir išsemia visa kita, verčia rinktis, bet tai gal būt per ilgą laiką. Tai aplinkybių, tapatybių lygtys.

Įsijautimas ir atsitokėjimas

Mano tyrimai remiasi dviem kraštutinumais, įsijautimu (gyvenimiškų duomenų rinkimui) ir atsitokėjimu (vaizduotės rėmų, galimybių apžvalga):

  • stepping out: aesthetics - žavesys aplinkoje (significant) - žmogiška trejybė: būti, veikti, mąstyti
  • stepping in: artimumas aplinkoje (true) - dieviška trejybė: būtina, tikra, galima

Aštuongubas kelias sieja dievišką trejybę (kai turime ryšį su Dievu) ir žmogišką trejybę (kai neturime ryšio su Dievu).

  • James: Tender minded (materialist, step-in) - tough minded (idealist, step-out) - truth of world and heart? Solve with pragmatism.
  • Įsijausti į bendrybę (atsitokėjimą) - puoselėti ryšį su Dievu. Apversti ir išlaisvinti požiūrį.

Klausimas: Ar galime įsijausti į dvasinį pasaulį, į atsitokėjimą? Ir atsitokėti nuo įsijautimo? Nes atsitokėdami nuo įsijautimo, atsitokiame ir atsigauname - randame ramybę. O kaip yra atvirkščiai?

Išeina už savęs iš įsijautimo į atsitokėjimą. (ir atgal?) kaip. Kalbos 2 plotmės - reliatyviąją (ramybę) sieti su nulybės atvaizdu.

Įsijautimas - troškimai, Dievo išėjimas už savęs. Atsitokėjimas - nulybės atvaizdai, Sūnaus grįžimas atgal.

Klaidos

Mes klystantys ir Kristus taipogi klydo, tad jam teko nusileisti Dievui Tėvui.

Teiginiai

Teiginiai remiasi visa esama žmogaus patirtimi ir ją tiesiog truputį išplečia. Ir tarp žmonių irgi yra priimta ištisa bendra patirtis (common knowledge), kurios pagrindu plėtojami visi nauji teiginiai.

Consider a world of predications - where we consider who says what about what. Then S-Judgements would be direct reports which have only semantic judgment but no epistemic judgment. And E-Judgements would be those judgements which involve additonal epistemic judgement. So S-Judgements are posited as "true" - face value - in the sense I want to say.

Statement is both view and concept. View unites - vieningumas, esmė. Concept separates. Pagrindimas atskiria požiūrį ir sąvoką.


Dorovė

Tėtė: reikia pateisinti gyvenimą, nusiteikti kažką kiekvieną dieną padaryti kas būtų bendrai gera.

Žmogus likimo verčiamas link didesnio jautrumo. (Sąžinės) (Meilė sau) Ir į tai įeina pasirinkimas kam mes norime būti jautrūs (mylėti kitus). Tad išsiskiria šios dvi galimybės ir kiekvienas savaip nusistatome, kaip rinktis tarp jų. Ir tas nusistatymas yra mūsų būdas, kurio nežinome. Ir tą nežinojimą mums išreiškia mūsų kertinė vertybė. Tad tas nežinojimas (ta tiesa) yra mūsų laisvės pagrindas. Tiesa yra, kad mes nežinome. (O tai prieštaravimas.) Ryšys su Dievu ryškina tą laisvę.

Piktasis

Tautvydo bevardė galybė - tiesiog šėtonas.

Holokaustas Lietuvoje

Adolfs Šilde - latvis antisemitas Antisemitism in Latvia in 1941


Maldos

Kaip maldų aplinkybės susijusios su tapatybių kaita ir branda?


Iš logikos ir religijos konferencijos

  • Kokie mano pirminiai dėsniai? Būti atviram. Būti sąmoningam. (Užtat gyventi tiesa.)

Elgtis kaip matau, kad kiti elgiasi.

Valdyk padėtį ir įtakok.

Nesielk kaip jie elgiasi.

  • Jan Augustin unify00@gmail.com - BBQ bendravome
  • Walter Gomide

BBQ zoroastras. Vertybė: Don't compromise anybody else's individual dignity.

Reasoning is a way of acquiring culture and religion.

Dėl vienos avelės paliko visą kaimenę = šaukštui gėriui priims kalną blogio.


Ontologija

Metaontology - Quine and Carnap.

Scalar consequentialism

Kaip žaidžiu šachmatus: numatau siekį - ir tada mąstau, kaip aiškiausiu, saugiausiu būdu užtikrinti jį.

Šachmatai - scalar consequentialism - problema:

  • nevertina kai kurių pavojų - nemąsto ilgalaikiais planais
  • persistengia, nesirenka saugių pergalių, žaidžia per aštriai - doesn't draw the line - and if it did draw the line - would miss moves that flirted with the line

O žmogus planuoja, sumano, įžvelgia ir įgyvendina planus, keičia planus.

Šachmatų kompiuteris neskiria ar padėtis yra "lengva pergalė" ar "neaiški pergalė" - jis tik vertina "absoliučią persvarą". Ogi žmogui šis skirtumas labai svarbus.

Šachmatų kompiuterio žaidimo savybės gali nurodyti, kaip elgiasi birža ir kaip galima ją "nugalėti".

Strateginis planavimas (šachmatuose) - jeigu prasmingas - tai gali palaikyti strateginį planavimą ekonomikoje - pavyzdžiui, Airijoje.

Dizainas

Design as an unformalized application of Science - converting a question into an answer - or as an application of technology. Is this a healthy family? Philosophy (klausimai) and Technology (atsakymai), Science and Design, Business and Art. Ar tai šeši atvaizdai?


CV

Chicago Tutor Mentor Conference, workshop: "Nurturing the Art of Self-Learning", lapkričio 4, 2011

Straipsnių rašymas

Ištirti http://www.philpapers.org bendrai ir paskirose srityse, kuriose rašau straipsnius: vertybės, pagrindimas ir t.t.

Svetainė - pamokos

Mąstytojus - žymius filosofus tirti pagal jų klausimus, išsiaiškinimo būdus, bandyti išsakyti jų kertines vertybes, ir jų sandaras. Kaip visa tai susiję?


Kaip tiki, taip ir bus - Jėzus klydo - jis tikėjo į dangaus karalystę, bet jam teko to atsisakyti, pirmumą suteikti Tėvui. Bet mes galime tuo gyventi ir pateisinti jo tikėjimą.

http://www.sdu.dk/en/CHI

Kurčiųjų žvilgsnis - žymi laiką, proto lauką.

Points of: Reference Event Speech - trejybė?

Base, focus, event, v-point (specious present)

perfective - imperfective: entropy or continuous closed systems (irreversible) and open systems (continuous). Aplinkybės (prielinksniai) sukuria sistemos uždarumą.

Reflection (creates a scope) - measure words, verbal prefixes (for aspect)

mokymąsi: 1) išgirstame išsireiškimą ir jį daugiau ar mažiau suprantame; su laiku 2) ryžtamės naudoti - pirmiausia su tais kurie taip išsireiškia. Pavyzdžiui, "let me at the ball"

Zipfian frequency

Mind the Gap! Divjak 2015.

Subject (agency) prominent language (English) vs. topic prominent language (Japanese)

Pasakojimo įtampos balsai yra svarbūs pragmatikai - veiklos skatinimui - tai kalbos pagrindas.

Grammar tells what is not important; focus shows what is important. What can be focalized? Grammar cannot be focalized.

Grammatical vs. lexical verbs; prepositions; pronouns; etc.

grammatical - discursively secondary; dependent on other items

1) Prioritaization account - capacity limitations

2) Structural dependence - deficit pertaining for combining simple elements into complex wholes. Leads to omission of items.

Compensation for capacity limitations in terms of prioritization. Dispensing with the less important grammatical ones.

Magic number 4.

Procedural memory (how), declarative memory (what). Ullman. Second language based more on declarative memory, not procedural.

REF model.

Grammar is for combining tasks. Grammar maps a "grammar of activity" (organizing procedural memory - How) onto a "grammar of expression" (in declarative memory - What - for interaction).

Charles Foster. Being a beast.

Standartinio veiksmo schema - transitive - intransitive ir t.t.

The Syntax of Human Experience, Nicolas Ruwet

Prapuolenis užaugo Kybartuose, jo tėvas buvo burmistras http://suduvis.lt/2013/06/14/laisves-kaina-zino-tik-jos-netek-zmones/ Šveiceris, kuris areštavo Prapuolenį, irgi gyveno Kybartuose. Taip pat Reivytis (jo žmona) ir Kazys Šimkus (bei Valerijonas Šimkus) - Voldemaro giminės

Railos, Naujokaičio, Naručio ir tt. kritika ir jos atmetimas http://www.partizanai.org/index.php/laisves-kovu-archyvas-15-t-1995-m/3534-atgarsiai

K.Strikaitis. Naujienos, 1967.IX.8, Nr.210, apie TDA būrio perėjimą į Lietuvą. Jį cituoja Narutis (ps.282).

Anatol Lieven apie lietuvių ir žydų santykius http://www.epaveldas.lt/object/recordDescription/LNB/C1B0003640252

Gražulio įrašai nepriklausomybės paskelbimo (Akiračiai, 1994.II, ps.15) http://www.epaveldas.lt/object/recordDescription/LNB/C1B0003640252

Pasakojimo įtampos vienetais įsijaučiame ir atsipalaiduojame (atsitokėjame) - vis grįžtame į ramybės būseną.

Širdies tiesa nepatenkinta kai tikimės to, ko netrokštame.

Etika: Itin svarbi yra žmogaus vidinė būklė, jo "state of mind". Nuo to priklauso ar elgesys yra teisingas. Tai svarbu, ne pasekmės. Tik, aišku, mes negalime spręsti apie žmogaus vidinę būklę. Bendrai, tik jis pats vienas gali spręsti, arba jį mylintis žmogus. Šį klausimą išreiškia abejonė, Ar tai iš tikrųjų protinga? ir dvejonė, Ar įstengiu svarstyti klausimą?

Martha Nussbaum. Practices of just, fair and right.

Šešerybė įpina dorovę į mūsų veiklas ir veiksmus, į mūsų trejybės ratą.

Jaučiu, kad Dievas melavo man dėl Ievos. Betgi Dievas yra tarp tobulo Dievo ir pakankamo Dievo. Viskas baigėsi gerai. Ir, kaip Jėzus, galiu atleisti jam, kaip ir jis atleidžia man. Tad paliekame laisvumą Dievui ir visakam. Juk kaip jam tobulai išsireikšti, kad aš jį tobulai suprasčiau? Betgi jeigu aš pakankamai širdingai su juo bendrauju, tai ir jis pakankamai tobulai su manimi bendrauja. Mums pažįstamas pakankamas Dievas, o už jo yra - tikime - tobulas Dievas. Tai Dievo raiška ir turinys.

Neteisk ir nebūsi teisiamas: Kiekvienas teismas yra tuo pačiu teisėjo patikrinimas, ar jis teisingai teisia. (Prisimenu World Bank konkursą.)

Dėmesio modelis yra pagrindas iš kurio (gyvūnijos raidoje) išauga aštuonerybė, padalinimai ir t.t.

Šachmatuose ir kitur yra tokio pobūdžio teiginiai:

  • liepimas: XXXXX
  • aiškinimas: jeigu XXXX, tada XXXXX
  • klausimas: XXXXX tada: ___________ ?

3 dviprasmiškos Dievo raiškos

Dorovinis mąstymas yra žiūrėjimas pirmyn (kaip galėtumėme elgtis) ir atgal (kaip elgiamės). O tai vyksta dabartyje - abi kryptis deriname. Užtat laikas ir erdvė (penkerybė) yra pagrindas dorovei (šešerybei).

  • Technologija - standartai - mus skiria
  • Menas - išimtys - mus jungia
  • Dorovė - galimybė rūpintis išimtimis. O kaip su dorovės bendrais dėsniais? Asmuo ir asmenybė? Mylėk artimą kaip save patį?

What do you want? Do people know?

Trejybės ir ketverybės sąryšyje (šešerybėje) sueina sąmonė ir pasąmonė.

Derėjimas yra idealistinis - jeigu nusakysime kodėl, kaip ir kas dera, tai būtinai tą padarysime. Tai kaip suderinti tai su ketverybe?

Yra trys doroviniai klausimai (ką derėtų veikti, kaip ir kodėl) ir daugybė dorovės sąvokų sieja šiuos klausimus, mus veda iš vieno į kitą.

cortex is for anticipation creating a world of images a simulation of the worlf for predictions all parts of nervous system go to cortex

"might makes right" - Dievo galia, mūsų galios ribos, apibrėžia mūsų teises ir įsipareigojimus.

Laisvė, kaip siekis, yra laisvė nuo savęs.

Dorovė

Dorovėje žalingai klaidina dirbtinas atsisiejimas (kitų reikalų nagrinėjimas) ir dirbtinas įsivėlimas (sąlygų priėmimas, tarsi jos būtinos).

Dorovės atsakymas: Jau veikiame, atsakyo į klausimą: Ar derėtų? O logikos klausimas: Ar galėtų? Užtat etika ir logika yra priešingybės, bene remiasi skirtingais ketverybės atvaizdais: etika pažinovo, o logika pažintojo.

Dorovės ratu išskiriame (amžinu gyvenimu) derėjimo klausimą į buvimo ir galėjimo klausimus, tada naujai suvedame (sąlygose - gyvenimu) nauju klausimu.

Atvaizdai (logikoje): "visiems" "yra" (didėjantis, mažėjantis laisvumas) "ar", "ir", "išplaukia", "nėra". (O "iff"?)

Dorovė: suskaldymas į du takus - patikrinti esamą sprendimą ir ieškoti kito sprendimo - tai požiūrių skaldymas vedantis į septynerybę. O galime persimesti iš vieno tako į kitą ir "geras" yra tas kuris sulaukia patvirtinimo. O jeigu nesibaigia?

Aplinkybės dalyvauja skaidant požiūrį į dvi priešingybes, būtent nulybės atvaizdo skaidymu, pavyzdžiui, tiesos skaidymą į turinį ir raišką, arba prasmingumo skaidymą. Aplinkybės gi išskiria vieną požiūrį ir jo būklę (aplinkybes). Taip pat iškyla galimas dvilypis požiūris į požiūrį. Taip pat šį skaidymą reikėtų lyginti su gyvenimo lygtimi.

Apibrėžti "gebėjimus" ir kaip matematinis mąstymas suveda skirtingus gebėjimus suvokti kelis, keliolika, keliasdešimts, tūkstančius ir t.t. daiktų

Išsiverčia Dievo šokis - lyginant su žinojimo rūmais - žmogaus trejybė tampa vidinė širdis, daugkartinė, ne išorinis ratas - o Dievo trejybė išsidėsto trimis taškais - pradžia, viršūnė, pabaiga. Palyginti su pasirinkimų malūnu. Ir kaip su maldos mokslu? Ar jinai tveria trejybes?

Įrodymas, tai tiesos pagrindimas. Įrodymas (kad teiginys yra teisingas) - yra suskaldymas pagrindimo. Panašus suskaldymas vyksta skaidant veiklą.

Matematika skiria vidines sandaras (semantika) ir išorinius santykius (sintaksė). Užtat labai svarbu mąstyti apie "viską", kuriam nėra išorinių santykių. Panašiai gal būtų galima mąstyti apie nieką, kur nėra vidinės sandaros. Nors viskas irgi neturi vidinės sandaros. Užtat viskam semantika ir sintaksė yra atitinkamai visiškai paprasta.

Antropologinis, teologinis mąstymas labai dažnas nes pagrindinis palyginimas yra dėmesio (tikslingumo) modelis. Vaisingąja prielaida, pagrindinis, pirminis, pirmykštis modelis yra dėmesio modelis.

Kodėl yra tiek daug būdų įrodyti Pitagoro teoremą?

Išėjimas už savęs grindžia atvaizdus ir aplinkybes, tad veiksmą +2. Kaip tad suprasti veiksmą +1, kuriuo irgi Dievas išeina už savęs, vis pasipildo požiūriu?

Elgesys ir dorovė yra tarsi du susiję atvaizdai, tačiau kodėl abu išreikšti pažinovo klausimais: Koks? Kaip? Kodėl?

emotion words

https://www.pinterest.com/explore/emotion-words/

https://www.google.lt/search?q=emotion+words&oq=emotion+wo&aqs=chrome.0.0j69i57j0l2.7677j0j4&client=tablet-android-lenovo&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=kKoCb7ipWwhwZM:

Padėkoti Sylvain Poirer už šešias permainas, kurias pastebėjau jo straipsnyje.

Dievas žino viską, tačiau jis negyvena visko žinojimu, o gyvena nežinojimu. Visko žinojimas jį apibrėžia, tačiau jisai veikia būtent už visko žinojimo.

Kada yra dėmesio modelis, tada galime kryptingai kreipti dėmesį į savo paties dėmesį. Tai yra, galime kreipti dėmesį į savo dėmesį, į savo modelį savo dėmesio, ir taip pat į savo dėmesį savo modeliui. Tai labai susiję su sąmoningumu. Galime valdyti savo dėmesį - ar sąmoningėti (kreipti į save, vis labiau reflektuoti) - ar nesąmoningėti (kreipti į ką kitą).

Žinojimo rūmai gal išplaukia iš pasirinkimų malūno dėl to, kad kiekviename moksle ir kiekviename gyvenime tenka savaip atskirti širdies ir pasaulio tiesas. Juk turi pasąmone išgyventi ramybę ir neramybę.

Atleidžiame Dievui jo kaltes, jo nusikaltimus mūsų atžvilgiu, kad ir jis atleistų mūsų kaltes. Nes kitaip negalime sutapti - turime vienas kitą palaikyti meile, laisvumu. Meilė mus priima dviprasmiškai.

Neigiamus įsakymus grindžia žinojimas - ką mes žinome apie Dievą, tai matyt, teigiamus įsakymus grindžia nežinojimas - ko nežinome apie Dievą.

Pleased - having found the source of pleasure

Juokas - perejimas is liudesio i juoka zmogaus ribai sumazejus uztat rimtumas yra zmogaus ribos nelankstumas o atjauta yra zmogaus ribu praplatejimas is nuostabos i liudesi ir panasiai Uztat viena prasme juoas skiria zmones taciau kita prasme vienija jeigu yra bendras lukestis ir bendras sulaukimas Uztat sveiikas judesys turi buti susijes su atjauta. Palyginti su permainom. Euforija yra oerejimas is laimes i linksmuma. Palyginti su kaip kas pasidaro.

Skausmas ir malonumas (ir kiti jausmai ir nuotaikos?) susiję su dėmesiu.

Moral law is law which one imposes on one's self.

Laisvas nuo jausmų.

Honoring Greimas's Victims: Healing Lithuania's Symbolic Wounds

Jautrumas aukoms

  • būtent kas įvyko, koks nusižengimas
  • jautrumas prarastoms aukoms - kas jie buvo, kokie buvo panašūs žmonės
  • suvokti, kodėl tai įvyko, aplinkybes
  • galimybės gydyti žaizdas - semotika

kad nebūtų skandalinga ir nebūtų miglota

Klausimai yra susikalbėjimo pagrindas nes tai žmogaus pasitraukimo būdas, pasitraukia, kaip kad Dievas, ir atveria atsakymo galimybę.

Trys dorovės klausimai pagrįsti susiskaldymu (dviprasmybe). Kaip mums prisiversti? Atskyrimas sąmonės ir pasąmonės. Tai pagrindas septynerybės gėrio ir blogio atskyrimo.

Kalba esam atviri kitam.

Ar veikiame - veikiame ir dera mums veikti.

Bandom šią esmę išsakyti turi klausimas, kad galėtumėme būti už savęs, atsisakyti savęs.

Užrašai


Naujausi pakeitimai


Puslapis paskutinį kartą pakeistas 2017 rugpjūčio 14 d., 17:32
Tweet