调查

摘要

神的舞蹈

经历的道

知识的房子

神的调查

redaguoti

Kliūtys

  • tai ne mes - neatjaučiame (ne mūsų reikalas)
  • tai ne mes - neatsakome (nieko negalėjo padaryti)
  • tai ne mes - nesitapatiname (atsiribojame)
  • tai ne mes - nepasirenkame (ieškome kompromiso)

01 Siauresni ir platesni klausimai

  • Platesnis klausimas - Kaip atjausti žydus, atsisakyti lentų
  • Siauresnis klausimas - Jono Noreikos paminklinė lenta
  • Mano klausimas

Toliau grįžti prie platesnių klausimų:

  • Kaip paminklais nežeisti, o atjausti nukentėjusius Lietuvos žmones?
  • Kaip mums jungtis pokalbiui atsakyti už Lietuvos praeitį, dabartį ir ateitį?

Susitarus, kviečiu norinčius pasilikti ilgesniam pokalbiui.

02 Teisėtas pokalbis?

  • Susitarėme su žydais, tai ne jų problema, tai lietuvių problema.
  • Užtat galime spręsti savaip, tautinės valstybės pagrindu.
  • Škirpa, Noreika, Brazaitis - būtent lietuvių tautos valios reiškėjai
  • Plungės bibliotekoje surengėm diskusiją
  • Norėjau tokį surengti Genocido centro muziejus, Laisvės kovų ir okupacijų muziejuje, bet atsisakė, nes ta sąvoka nesutampa su tikrove ir galimai pažeidžia Lietuvos konstituciją.
  • Genocido centras paskambino bibliotekininkei Ziti, kad Andrius Kulikauskas valstybės priešas ir užsiima antivalstybine veikla
  • Iškilo žmogaus teisių klausimas, ar toks pokalbis gali būti teisėtas?
  • Paklausiau Lietuvos prezidentės, ar toks pokalbis gali būti teisėtas, tai ji atrašė man, kad tai ne jos kompetencija.
  • Administracinis teismas nusprendė, kad Centras gali meluoti.
  • Tiktai Seimas gali Centrą valdyti

03 Pagrindinė mintis - pasimokyti

Paminklai mums padeda mokytis iš gyvenimo. O pasimokymas visada gali būti sąžiningas ar nesąžiningas.

Sąžiningai pasimokyti (dėsnis išplaukia iš pavyzdžių) ar nesąžiningai pasimokyti (aklai taikyti dėsnį - matyti ką nori matyti). Žinojimas besiremiantis nežinojimu ar žinojimu. Tiesa ir melas. Nebūtina daug žinoti.

Pagrindinė mintis: Atvaizdiniai paminklai yra mūsų Atmintis - "Būna taip" ar "būna tiktai taip"? Susikuria mazgas - kaip išrišti - dorovės iššūkis "iš reiškinių išplaukia dėsniai" ar "dėsniai riboja reiškinius".

  • Atmintis - "Būna taip" ar "būna tiktai taip"? Ar jis atmena sąlygiškumą ar besąlygiškumą? Mums rūpi besąlygiškumas, bet jį vaizduoja sąlygiškumas. Tad teisingas paminklas įvairiai išsako sąlygiškumą, ryšį su aplinka - o neteisingas skelbia besąlygiškumą, be ryšio.
  • Teisingas dėsnis išplaukia iš reiškinių. Reiškiniai laikosi teisingo dėsnio.
  • Ar atsimename reiškinius ar dėsnius? Ar dėsniai išplaukia iš reiškinių ar atvirkščiai?
  • Ar dėsnis išankstinis - ar jis nusakytas?
  • Ar prisimename reiškinį - kuris galėtų pagrįsti daugybę dėsnių?
  • Ar prisimename dėsnį - kuris vertina reiškinį.
  • Ar paminklas tvirtina - "būna taip" ar "būna tiktai taip". Ir pastaruoju atveju, kam tai reikalinga? tai mus tik varžo.

04 Paminklai didvyriams iš kurių pasimokome

Ar jie buvo didvyriai?

Didvyriai - pavyzdys=Darius ir Girėnas = Puntukas, monetos

  • kas jisai buvo
  • ką jisai darė - niekam nieko blogo padarė
  • kas jam atsitiko
  • ką galima iš jo pasimokyti - gero ar blogo?
  • ar jisai darė pavyzdingai - gero

Kitokią išvadą daryti: gerai, kad skrido. Paminklo esmė yra įtvirtinti dviprasmybę ir priešingą išvadą, nė įprasta.

Pasimokymas: Ar išdava prieštarauja įprastam dėsniui?

Santykis - žinojimo ar nežinojimo

  • pagarba
  • įkvėpimas

Pavyzdys - Vytautas Landsbergis - bus paminklas

  • kas jisai buvo - ypatingas laikmečio žmogus
  • kas jam atsitiko - galimybė kalbėti tautos vardu
  • ką jis padarė suprato ir atjautė, išlaikė vienybę, ir išsilaikė prieš Gorbačiovą

Ar išdava prieštarauja įprastam dėsniui?

Kaip paminklai vaizduoja didvyrius?

  • Noreika pats iš savęs padarė paminklą
  • Paminklas - vienareikšmis dėsnis - visur mus lydintis...

05 Apžvalga

Pačiam geranoriškai susigaudyti

  • 1) Kūno poreikiai: Kas rūpi mums - žmonijai - ir lietuviams, plačiausia prasme - žydai yra lietuviai
  • 2) Proto abejonės: Už ką mes atsakome
  • 3) Širdies lūkesčiai: Kokie reiškiniai nusako - juos ištirti atsakomybės atžvilgiu - įsijaučiant į (atsakingus) kaltininkus
  • 4) Valios vertybės: Ką galime pasimokyti iš tų reiškinių - pasidalinti savo išvadomis - iškyla bendros vertybės
  • kartu: Lygiagrečiai tirti įvariausius klausimus

Kaip bendrauti su ginančiais - įveikti kliūtis pokalbiui

  • 5) meilė - juos išklausyti - sąvokas (tautinė valstybė) - labiausiai gina, labiausiai nuskriaustas - Vytautas Landsbergis
  • 6) ramybė - kurti erdvę pokalbiui (akademinė konferencija)
  • 7) užtikrintumas - parodyti ryšį tarp reiškinių ir dėsnių
  • 8) savarankiškumas - mes išsilaisviname nuo jo problemų

Ypatingą dėmesį skirsiu prof.Landsbergiui - jo dukros, moderatorės dr.Jūratės Landsbergytės akivaizdoje pasistengsiu tai daryti itin pagarbiai, atsakingai ir teisingai.

Labai tiksliai įsijautus galėsime su kitais sutilpti, užtat galėsime kartu atsitokėti ko plačiau - besąlygiškos tiesos lygmenyje - kur visi sprendimai bus geri.

06 Atjausti žydus

Geranoriškas atvejis: Mano gyvenimo patirtis

  • Atjauta žydams
  • Pažinoti žydus
  • Susigaudymas
    • jie nepalyginimai labiau nukentėjo
    • jie
  • Mitų nepaisymas
  • Mitų ištyrimas ir paneigimas
  • Mitų ištakų supratimas - paribio žmonės
  • Kliūtis: Atsikirsti nuo žmonių. Velnias. Noreikos skaldymas. Susijęs su "gynimusi"? Susijęs su netiesa. Tiesa jus išlaisvins. Tiesa be meilės - yra tiesa be ryšio - sovietai. Žmonių skaldymas - ir "nesuskaldoma vienybė". Panašumai: Jonas Noreika ir Vytautas Sinica.
  • Kaip išmokau atjausti - senukas, kad neatjausti, kol nežinai istorijos.
  • Atjausti - išmokau pasakyti, man be galo gaila
  • Kaip iškilo paminklų klausimas - Gochinas
  • Žydams skauda - paminklai
  • Atjautos stoka
  • Žydų kapinės - sporto rūmai
  • Skausmo laipsniai:
  • Skausmingas vietas prisimena yra normalu - tai dalis atminties
  • Pasitikrinau su Roza Bieliauskiene
  • niekad nepamiršim tų kas mus gelbėjo, kas mus žudė
  • biblioteka - humanizmo vieta
  • prie įėjimo
  • prie Seimo - dar blogiau
  • Amerikoje - dar blogiau
  • Žydai reikalingi išsakyti skaudulius

Pavyzdys - Noreika - išgelbėjo Vladą Jurgutį - gali būti paminklas - nes apimtį riboja elgesys

  • lito kūrėjas
  • konvertitų palikuonis
  • seansai

Pavyzdys - Noreika - paminklinė lenta MAB

  • nevykėlis
  • auka

Pavyzdys - Noreika - KGB rūmai

  • pagerbti visas aukas
  • Paminklas be dorovinio krūvio - pavyzdžiui, kapinėse - "atsitiko" - nors jie dar gyvi - tad yra dvasinis krūvis
  • Dėsnis - rūstus paminklas išžudymo vietoje - pažymi vietą - tik vienaip pažiūrėti - bet pažiūrėti kitaip nė žudikai

Reiškiniai neskaldo, nes pasako kaip yra (kaip būna) - bet dėsniai pasako kaip privalo būti (besąlygiškai), tad gali skaldyti jei negalime visi pritarti, jei mus žeidžia, atstumia, jei mus skaldo - jei trūksta atjautos

Joną Noreiką atminantys paminkliniai vaizdiniai

  • MAB paminklinė lenta
  • KGB rūmuose - Jonas Noreika - Generolas Vėtra
  • Plakatas "Mes žinome savo tautos didvyrius"
  • Mokykla
  • Gatvės
  • Paminklas prie jo namų
  • Plėsti atsakomybę - atjautą - vienybę - išklausyti vienas kitą - atjausti vienas kitą

07 Už ką atsakome

  • Kliūtis: Genocido centras sako, kad neatsakome - nusiplauname
  • Ambasadoriai: neatsako - griauna valstybingumą - Landsbergis sutiko
  • Neatsakome už paskirus žudikus ar žudynių rengėjus
  • Atsakome už lietuvių tautos valios reiškėjus
  • Už Dušanskį neatsako žydai - gal atsako sovietai
  • Kitų kraštų pavyzdžiai ir Lietuvos žydų pavyzdžiai - Kauno getas, Genzas, Abba Kovner, Kaniūkai

Kas dėl jų sprendžia - tauta - kas už mus kalba ir ką kalba

Tautos valios reiškėjai susitapatina su tauta, su politika - tad jie negali šiaip būti sąlygiški - ir jeigu jie susitapatino su savo nusikaltimais, tai jie visiškai atmestini

Lietuvių tautos valios reiškėjai nusikaltę žmonijai

  • Škirpa, Noreika, Brazaitis

Kas yra lietuvių tauta

  • Lietuvos žemės bendradaliai
  • Lietuvos šalininkai, šališki Lietuvai
  • mylintys Lietuvą

Kodėl jie kalbėjo už lietuvių tautą?

  • pareigos
  • iniciatyva

Ne tik pasimokome, bet ir atsakome.

Ne žydų problema, o lietuvių problema.

Lietuvių tautos esmė -

Problema: kad tikslas yra vienyti lietuvius:

  • kas jisai buvo = lietuvis
  • kas jam atsitiko = Lietuvos žemės istorijos tragedija
  • ką jisai darė = išreiškė lietuvybę

Susikerta - kas jisai buvo ir ką jisai darė

lietuvių tautos valios reiškėjai - būtent už juos atsakome

  • įvardinti kaltininkus, įvardinti juos

08 Įsijausti į kaltininkus

  • Kliūtis: Remtis nesavanoriškais šaltiniais.
  • Savanoriški šaltiniai atskleidžia, ką žmonės įsimena.
  • patyčių aukos skriaudžia kitus
  • simbolis - pašto ženklas - kariniką Škirpą jaudino, kad nesipriešinome, kad patys jėga nepaėmėme Vilniaus
  • Škirpa susitaikė, kad žydų nebus - žydus paaukojo - liepos 13 d.
  • plungiškis Germantas-Meškauskas - norėjo būti Lietuvos Hitleriu - Heydrichas davė valią - vienintelis, kuris galėjo vadintis naciu - leidimas nešioti ginklus
  • jo užmojį įvykdė Noreika - lietuviai perimtų žydų vietas versle - nesuskaldoma vienybę - Žemaičių žemė
  • Laikinoji vyriausybė - nusipelnę žydai - jų draugai
  • Laikinoji vyriausybė - rūpinosi, kad žydų turtas liktų lietuviams
  • Lietuviai reikalingi įsijausti į lietuvius kaltininkus

09 Pasimokyti

  • Pokalbiui kliūtis: nevienareikšmiškas vertinimas, derybos, politika, kompromisai - santarvėje jų negali būti
  • šalia nacių ir sovietų nusikaltimų, buvo grynai lietuvių nusikaltimų, kuriuos reikėtų pripažinti ir ištirti, už juos atsakyti
  • 1941 m. visi tautos valios reiškėjai nusikalto žmonijai - buvo spektras
  • tai nebuvo apsišaukėliai
  • Tiesa buvo kalbama nemeile, užtat ji atmetama
  • Išeivijos vadai paskui melavo
  • Mitai buvo kuriami ir nepaneigiami
  • Žydų nebėra, tai nėra, kas juos užstotų
  • Liko lietuviai
  • neįvardyti kaltininkai
  • Vienpusis blogis - kovoti su mitais
  • Sunku mitus įveikti
  • Sunku įrodyti, kad ko nors nebuvo
  • Išprievartavimo pavyzdys - asimetriškas
  • Lietuva buvo sovietų auka ir nacių auka
  • Vitas Lingys - atvejis - žymus žmogs turėjo paaukoti gyvybę

10 Meilė

Gydymas - įgauti pasitikėjimą

Bandai susikalbėti iš esmės - esi pažeidžiamas - dalyvauja pokalbyje - atsiranda gera valia

  • pavyzdys - Jonas ir p.Vaidas ir Tėtė ir brolis Mindaugas
  • leisti pasišaipyti, suabejoti, pamokyti
  • parodyti, kad sieki vieningumo - susikalbėti iš esmės - su visais
  • pripažinti iš kitos pusės
  • atsitokėti, kad kiti galėtų įsijausti - ir atvirkščiai
  • būti papildiniu - skirtinga lytimi
  • daryti po truputį - su visais

Meilė leidžia išrišti klaidą

  • Išgyvenimų sandara: išrišti klaidingą dėsnį
  • Skirtingiausi žmonės visi reikalingi

Meilė lavina jautrumą

  • Labai padeda, kad žmonės domisi Lietuvos žydais
  • Veisėjuose Liudvikas Zamenhofas baigė kurti esperanto kalbą, Kaune gimė Einšteino mokytojas, matematikas Hermann Minkowski, Jascha Heifetz, Emmanuel Levinas, Jacques Lipchitz, Butrimonyse gimė Senda Berenson - bet tai ištvermės dorybės - o kaip su akimirkos dorybėmis? - kurių galima tikėtis iš bet kurio žmogaus?
  • Laikmečio žmogus - suveda skirtingus matus - pilnavertis žmogus - mylimas žmogus
  • Susikalbėti - išversti vieną gyvenimą į kitą - daugiamatė erdvė
  • Išklausykime - tirkime visus klausimus - kartu, tiek kiek kam rūpi
  • juos gerbti - ką jie gina - ką jie vertina
  • kurti teigiamą erdvę pokalbiui
  • gerbti visus pokalbio palaikytojus
  • normalizuoti pokalbį
  • bandyti suprasti iš gynėjų pusės

Kliūtis: Abejingas atvejis - nepažįsta žydų ir nenori pažinti

Pokalbis - švietimas - burti geranoriškus ir suprasti negeranoriškus (kurie pas mus neina, nesiekia pokalbio)

  • faktai, dokumentai
  • jų išnagrinėjimas, rašiniai, straipniai
  • enciklopedinės apžvalgos
  • populiarūs pristatymai
  • plėtoti žinojimą: duomenys, nagrinėjimai, apžvalga, pristatymas

Kokia paminklo reikšmė? Bendruomeninė erdvė - meilės palaikoma erdvė

  • Vienyti mus - jeigu iš įvairių pusių pasižiūrėti
  • Moko mus
  • Žymi kultūrinę - tautinę - visuomeninę - valstybinę erdvę
  • Skaldyti mus - lietuviai vs. rusai, lietuviai vs. nelietuviai, tikri lietuviai vs. netikri lietuviai - jeigu iš vienos pusės pasižiūrėti
  • Rasti ir gerbti tą tašką, kurį gina - kurio nežinome
  • Bandyti suprasti kitus, ką galima iš jų išmokti
  • Kodėl jie ginasi
  • Žemėlapis, kaip jie susiję - viduryje Landsbergis
  • Su visais bendrauti po truputį, atrasti
  • Būk pažeidžiamas, rodyk gerą valią
  • Pavyzdys - ponas Baipšys
  • Kviesti tirti kartu - ko nežinome
  • Žemaičių žemė nr.1 - Landsbergis
  • Dėmesį, įsiklausyti, bandyti susikalbėti (kas nori nuoširdaus pokalbio), atsikasti, kam rūpi
  • Valiušaitis - teigiamo padaręs, bet nenori, Sinica - nenori, Landsbergis - neprieinamas, nedrįsta
  • Petkevičius - ne su meile
  • Landsbergis - daug kartų puolamas - tai yra didelė problema
  • Būti taikdariais - tarpininku tarp žydų ir nacionalistų
  • Apjungti kraštutinumus - Katz ir plungiškiai
  • Įveikti prarają
  • Naujo pasaulio kūrimas - Tikrovės kūrimas - menas keičia taisykles, menas išlaiko mus kartu, menas perkuria pasaulį
  • Laikmečiui dėkingas žmogus

Vytautas Landsbergis - tautos valios reiškėjas

  • Kas jisai buvo: savo laikmečiui ypatingas žmogus
  • Kas jam atsitiko - sulaukė netikėtos galimybės, Gorbačiovo perestroikos
  • Ką jisai darė - suprato galimybes - išlaikė vienybę - išsilaikė prieš Gorbačiovą

Ašinis žmogus: Vytautas Landsbergis

11 Ramybė

Kliūtis: Gynybinis atvejis - bijo žydų

  • Domėtis plačiau, kurti tam erdvę
  • Įsiklausyti į tą tašką, iš kokių požiūrių, įtampų, prieštaravimų jisai susideda, koks jo mazgas
  • Landsbergio rūpesčiai

Įsiklausyti Vytautą Landsbergį

  • Santykiai su tėvu, seneliu
  • santykiai su tėveliu
  • jis bijo, kad žmonės pamanys, kad sovietų okupacija buvo "gera" - betgi jam buvo gera!
  • esmė ne kad sovietų okupacija buvo "gera", bet kad ji buvo nedora

Gal neminėti

  • Pas kunigą Povilą Pukį sutikęs šio išgelbėtą paskutinį Plungės žydą.
  • "Tokie dideli asmenybės prieštaringumai, jeigu jų būta, turėtų kelti abejonių."
  • Šiaip ar taip, šaltinius pravartu tikrinti ir žurnalistams, ne tik mokslininkams.
  • Vertinti negali istorikas, o tik valstybininkas

12 Užtikrintumas

  • taikliai pašalinti problemą - melą
  • Parodyti ryšį tarp reiškinių ir dėsnių
  • Pamokyti, kaip meluoti
  • Parodyti, kaip meluoja dėl Pakalniškio
  • Genocido centras / Landsbergis / Kariuomenė / Valiušaitis / Rukšėnas dėl Pakalniškio
  • Vidmantas Valiušaitis
  • Arkadijus Vinokuras
  • Noreikos mito kūrimas
  • Neteisingas dėsnis - melavimo dėsnis - paminklas meluoja, iškraipo - kas čia žiūri kitaip? ir kodėl? ir kodėl negalima pažiūrėti kitaip? Neteisingai dėsto besąlygiškumą.

13 Savarankiškumas

  • Tiesa mus išlaisvins
  • Atsisakome savęs (savo žinojimo) ir sutampame su tiesa (su nežinojimu) su Dievo platybėm.
  • Suvokti, jog tai ne apie žydus - tai apie prof.Landsbergio asmenines problemas
  • Atskiri nuo piktybinių atvejų - bus tokių kaip Vytautas Sinica.
  • Ar tikrai tai pavyzdys?

14 Išvados

Sandara

  • Pasąmonės netroškimai: Poreikiai, abejonės, lūkesčiai, vertybės
  • Išrišimas
  • Sąmonės troškimai: Meilė, ramybė, užtikrintumas, savarankiškumas

20190426PokalbiuAtsisakyti-Užrašai


Naujausi pakeitimai


靠真理

网站

Įvadas #E9F5FC

Klausimai #FFFFC0

Teiginiai #FFFFFF

Kitų mintys #EFCFE1

Dievas man #FFECC0

Iš ankščiau #CCFFCC

Mieli skaitytojai, visa mano kūryba ir kartu visi šie puslapiai yra visuomenės turtas, kuriuo visi kviečiami laisvai naudotis, dalintis, visaip perkurti. - Andrius

redaguoti

Puslapis paskutinį kartą pakeistas 2019 balandžio 29 d., 13:06