我的调查

调查

神的舞蹈

经历的道

知识的房子

神的调查

redaguoti

Mintys.20190426PokalbiuAtsisakyti-Užrašai istorija

Paslėpti nežymius pakeitimus - Rodyti galutinio teksto pakeitimus

2019 balandžio 29 d., 13:06 atliko AndriusKulikauskas -
Pridėtos 1-6 eilutės:
Kliūtys
* tai ne mes - neatjaučiame (ne mūsų reikalas)
* tai ne mes - neatsakome (nieko negalėjo padaryti)
* tai ne mes - nesitapatiname (atsiribojame)
* tai ne mes - nepasirenkame (ieškome kompromiso)
2019 balandžio 28 d., 23:28 atliko AndriusKulikauskas -
Pridėtos 1-347 eilutės:
'''01 Siauresni ir platesni klausimai'''

* Platesnis klausimas - Kaip atjausti žydus, atsisakyti lentų
* Siauresnis klausimas - Jono Noreikos paminklinė lenta
* Mano klausimas
Toliau grįžti prie platesnių klausimų:
* Kaip paminklais nežeisti, o atjausti nukentėjusius Lietuvos žmones?
* Kaip mums jungtis pokalbiui atsakyti už Lietuvos praeitį, dabartį ir ateitį?
Susitarus, kviečiu norinčius pasilikti ilgesniam pokalbiui.

'''02 Teisėtas pokalbis?'''

* Susitarėme su žydais, tai ne jų problema, tai lietuvių problema.
* Užtat galime spręsti savaip, tautinės valstybės pagrindu.
* Škirpa, Noreika, Brazaitis - būtent lietuvių tautos valios reiškėjai
* Plungės bibliotekoje surengėm diskusiją
* Norėjau tokį surengti Genocido centro muziejus, Laisvės kovų ir okupacijų muziejuje, bet atsisakė, nes ta sąvoka nesutampa su tikrove ir galimai pažeidžia Lietuvos konstituciją.
* Genocido centras paskambino bibliotekininkei Ziti, kad Andrius Kulikauskas valstybės priešas ir užsiima antivalstybine veikla
* Iškilo žmogaus teisių klausimas, ar toks pokalbis gali būti teisėtas?
* Paklausiau Lietuvos prezidentės, ar toks pokalbis gali būti teisėtas, tai ji atrašė man, kad tai ne jos kompetencija.
* Administracinis teismas nusprendė, kad Centras gali meluoti.
* Tiktai Seimas gali Centrą valdyti


'''03 Pagrindinė mintis - pasimokyti'''

Paminklai mums padeda mokytis iš gyvenimo. O pasimokymas visada gali būti sąžiningas ar nesąžiningas.

Sąžiningai pasimokyti (dėsnis išplaukia iš pavyzdžių) ar nesąžiningai pasimokyti (aklai taikyti dėsnį - matyti ką nori matyti). Žinojimas besiremiantis nežinojimu ar žinojimu. Tiesa ir melas. Nebūtina daug žinoti.

Pagrindinė mintis: Atvaizdiniai paminklai yra mūsų Atmintis - "Būna taip" ar "būna tiktai taip"? Susikuria mazgas - kaip išrišti - dorovės iššūkis "iš reiškinių išplaukia dėsniai" ar "dėsniai riboja reiškinius".
* Atmintis - "Būna taip" ar "būna tiktai taip"? Ar jis atmena sąlygiškumą ar besąlygiškumą? Mums rūpi besąlygiškumas, bet jį vaizduoja sąlygiškumas. Tad teisingas paminklas įvairiai išsako sąlygiškumą, ryšį su aplinka - o neteisingas skelbia besąlygiškumą, be ryšio.
* Teisingas dėsnis išplaukia iš reiškinių. Reiškiniai laikosi teisingo dėsnio.
* Ar atsimename reiškinius ar dėsnius? Ar dėsniai išplaukia iš reiškinių ar atvirkščiai?
* Ar dėsnis išankstinis - ar jis nusakytas?
* Ar prisimename reiškinį - kuris galėtų pagrįsti daugybę dėsnių?
* Ar prisimename dėsnį - kuris vertina reiškinį.
* Ar paminklas tvirtina - "būna taip" ar "būna tiktai taip". Ir pastaruoju atveju, kam tai reikalinga? tai mus tik varžo.

'''04 Paminklai didvyriams iš kurių pasimokome'''

Ar jie buvo didvyriai?

Didvyriai - pavyzdys=Darius ir Girėnas = Puntukas, monetos
* kas jisai buvo
* ką jisai darė - niekam nieko blogo padarė
* kas jam atsitiko
* ką galima iš jo pasimokyti - gero ar blogo?
* ar jisai darė pavyzdingai - gero
Kitokią išvadą daryti: gerai, kad skrido. Paminklo esmė yra įtvirtinti dviprasmybę ir priešingą išvadą, nė įprasta.

Pasimokymas: Ar išdava prieštarauja įprastam dėsniui?

Santykis - žinojimo ar nežinojimo
* pagarba
* įkvėpimas

Pavyzdys - Vytautas Landsbergis - bus paminklas
* kas jisai buvo - ypatingas laikmečio žmogus
* kas jam atsitiko - galimybė kalbėti tautos vardu
* ką jis padarė suprato ir atjautė, išlaikė vienybę, ir išsilaikė prieš Gorbačiovą

Ar išdava prieštarauja įprastam dėsniui?

Kaip paminklai vaizduoja didvyrius?
* Noreika pats iš savęs padarė paminklą
* Paminklas - vienareikšmis dėsnis - visur mus lydintis...

'''05 Apžvalga'''

Pačiam geranoriškai susigaudyti
* 1) Kūno poreikiai: Kas rūpi mums - žmonijai - ir lietuviams, plačiausia prasme - žydai yra lietuviai
* 2) Proto abejonės: Už ką mes atsakome
* 3) Širdies lūkesčiai: Kokie reiškiniai nusako - juos ištirti atsakomybės atžvilgiu - įsijaučiant į (atsakingus) kaltininkus
* 4) Valios vertybės: Ką galime pasimokyti iš tų reiškinių - pasidalinti savo išvadomis - iškyla bendros vertybės
* kartu: Lygiagrečiai tirti įvariausius klausimus

Kaip bendrauti su ginančiais - įveikti kliūtis pokalbiui
* 5) meilė - juos išklausyti - sąvokas (tautinė valstybė) - labiausiai gina, labiausiai nuskriaustas - Vytautas Landsbergis
* 6) ramybė - kurti erdvę pokalbiui (akademinė konferencija)
* 7) užtikrintumas - parodyti ryšį tarp reiškinių ir dėsnių
* 8) savarankiškumas - mes išsilaisviname nuo jo problemų

Ypatingą dėmesį skirsiu prof.Landsbergiui - jo dukros, moderatorės dr.Jūratės Landsbergytės akivaizdoje pasistengsiu tai daryti itin pagarbiai, atsakingai ir teisingai.

Labai tiksliai įsijautus galėsime su kitais sutilpti, užtat galėsime kartu atsitokėti ko plačiau - besąlygiškos tiesos lygmenyje - kur visi sprendimai bus geri.

'''06 Atjausti žydus'''

Geranoriškas atvejis: Mano gyvenimo patirtis
* Atjauta žydams
* Pažinoti žydus
* Susigaudymas
** jie nepalyginimai labiau nukentėjo
** jie
* Mitų nepaisymas
* Mitų ištyrimas ir paneigimas
* Mitų ištakų supratimas - paribio žmonės

* Kliūtis: Atsikirsti nuo žmonių. Velnias. Noreikos skaldymas. Susijęs su "gynimusi"? Susijęs su netiesa. Tiesa jus išlaisvins. Tiesa be meilės - yra tiesa be ryšio - sovietai. Žmonių skaldymas - ir "nesuskaldoma vienybė". Panašumai: Jonas Noreika ir Vytautas Sinica.
* Kaip išmokau atjausti - senukas, kad neatjausti, kol nežinai istorijos.
* Atjausti - išmokau pasakyti, man be galo gaila
* Kaip iškilo paminklų klausimas - Gochinas
* Žydams skauda - paminklai
* Atjautos stoka
* Žydų kapinės - sporto rūmai
* Skausmo laipsniai:
* Skausmingas vietas prisimena yra normalu - tai dalis atminties
* Pasitikrinau su Roza Bieliauskiene
* niekad nepamiršim tų kas mus gelbėjo, kas mus žudė
* biblioteka - humanizmo vieta
* prie įėjimo
* prie Seimo - dar blogiau
* Amerikoje - dar blogiau

* Žydai reikalingi išsakyti skaudulius

Pavyzdys - Noreika - išgelbėjo Vladą Jurgutį - gali būti paminklas - nes apimtį riboja elgesys
* lito kūrėjas
* konvertitų palikuonis
* seansai

Pavyzdys - Noreika - paminklinė lenta MAB
* nevykėlis
* auka

Pavyzdys - Noreika - KGB rūmai
* pagerbti visas aukas

* Paminklas be dorovinio krūvio - pavyzdžiui, kapinėse - "atsitiko" - nors jie dar gyvi - tad yra dvasinis krūvis

* Dėsnis - rūstus paminklas išžudymo vietoje - pažymi vietą - tik vienaip pažiūrėti - bet pažiūrėti kitaip nė žudikai

Reiškiniai neskaldo, nes pasako kaip yra (kaip būna) - bet dėsniai pasako kaip privalo būti (besąlygiškai), tad gali skaldyti jei negalime visi pritarti, jei mus žeidžia, atstumia, jei mus skaldo - jei trūksta atjautos

Joną Noreiką atminantys paminkliniai vaizdiniai
* MAB paminklinė lenta
* KGB rūmuose - Jonas Noreika - Generolas Vėtra
* Plakatas "Mes žinome savo tautos didvyrius"
* Mokykla
* Gatvės
* Paminklas prie jo namų

* Plėsti atsakomybę - atjautą - vienybę - išklausyti vienas kitą - atjausti vienas kitą

'''07 Už ką atsakome'''

* Kliūtis: Genocido centras sako, kad neatsakome - nusiplauname
* Ambasadoriai: neatsako - griauna valstybingumą - Landsbergis sutiko
* Neatsakome už paskirus žudikus ar žudynių rengėjus
* Atsakome už lietuvių tautos valios reiškėjus

* Už Dušanskį neatsako žydai - gal atsako sovietai

* Kitų kraštų pavyzdžiai ir Lietuvos žydų pavyzdžiai - Kauno getas, Genzas, Abba Kovner, Kaniūkai

Kas dėl jų sprendžia - tauta - kas už mus kalba ir ką kalba

Tautos valios reiškėjai susitapatina su tauta, su politika - tad jie negali šiaip būti sąlygiški - ir jeigu jie susitapatino su savo nusikaltimais, tai jie visiškai atmestini

Lietuvių tautos valios reiškėjai nusikaltę žmonijai
* Škirpa, Noreika, Brazaitis

Kas yra lietuvių tauta
* Lietuvos žemės bendradaliai
* Lietuvos šalininkai, šališki Lietuvai
* mylintys Lietuvą

Kodėl jie kalbėjo už lietuvių tautą?
* pareigos
* iniciatyva

Ne tik pasimokome, bet ir atsakome.

Ne žydų problema, o lietuvių problema.

Lietuvių tautos esmė -

Problema: kad tikslas yra vienyti lietuvius:
* kas jisai buvo = lietuvis
* kas jam atsitiko = Lietuvos žemės istorijos tragedija
* ką jisai darė = išreiškė lietuvybę

Susikerta - kas jisai buvo ir ką jisai darė

lietuvių tautos valios reiškėjai - būtent už juos atsakome

* įvardinti kaltininkus, įvardinti juos

'''08 Įsijausti į kaltininkus'''

* Kliūtis: Remtis nesavanoriškais šaltiniais.
* Savanoriški šaltiniai atskleidžia, ką žmonės įsimena.
* patyčių aukos skriaudžia kitus
* simbolis - pašto ženklas - kariniką Škirpą jaudino, kad nesipriešinome, kad patys jėga nepaėmėme Vilniaus
* Škirpa susitaikė, kad žydų nebus - žydus paaukojo - liepos 13 d.
* plungiškis Germantas-Meškauskas - norėjo būti Lietuvos Hitleriu - Heydrichas davė valią - vienintelis, kuris galėjo vadintis naciu - leidimas nešioti ginklus
* jo užmojį įvykdė Noreika - lietuviai perimtų žydų vietas versle - nesuskaldoma vienybę - Žemaičių žemė
* Laikinoji vyriausybė - nusipelnę žydai - jų draugai
* Laikinoji vyriausybė - rūpinosi, kad žydų turtas liktų lietuviams

* Lietuviai reikalingi įsijausti į lietuvius kaltininkus

'''09 Pasimokyti'''

* Pokalbiui kliūtis: nevienareikšmiškas vertinimas, derybos, politika, kompromisai - santarvėje jų negali būti
* šalia nacių ir sovietų nusikaltimų, buvo grynai lietuvių nusikaltimų, kuriuos reikėtų pripažinti ir ištirti, už juos atsakyti
* 1941 m. visi tautos valios reiškėjai nusikalto žmonijai - buvo spektras
* tai nebuvo apsišaukėliai
* Tiesa buvo kalbama nemeile, užtat ji atmetama
* Išeivijos vadai paskui melavo
* Mitai buvo kuriami ir nepaneigiami
* Žydų nebėra, tai nėra, kas juos užstotų
* Liko lietuviai
* neįvardyti kaltininkai

* Vienpusis blogis - kovoti su mitais
* Sunku mitus įveikti
* Sunku įrodyti, kad ko nors nebuvo
* Išprievartavimo pavyzdys - asimetriškas
* Lietuva buvo sovietų auka ir nacių auka

* Vitas Lingys - atvejis - žymus žmogs turėjo paaukoti gyvybę

'''10 Meilė'''

Gydymas - įgauti pasitikėjimą

Bandai susikalbėti iš esmės - esi pažeidžiamas - dalyvauja pokalbyje - atsiranda gera valia
* pavyzdys - Jonas ir p.Vaidas ir Tėtė ir brolis Mindaugas
* leisti pasišaipyti, suabejoti, pamokyti
* parodyti, kad sieki vieningumo - susikalbėti iš esmės - su visais
* pripažinti iš kitos pusės
* atsitokėti, kad kiti galėtų įsijausti - ir atvirkščiai
* būti papildiniu - skirtinga lytimi
* daryti po truputį - su visais

Meilė leidžia išrišti klaidą
* Išgyvenimų sandara: išrišti klaidingą dėsnį
* Skirtingiausi žmonės visi reikalingi

Meilė lavina jautrumą
* Labai padeda, kad žmonės domisi Lietuvos žydais
* Veisėjuose Liudvikas Zamenhofas baigė kurti esperanto kalbą, Kaune gimė Einšteino mokytojas, matematikas Hermann Minkowski, Jascha Heifetz, Emmanuel Levinas, Jacques Lipchitz, Butrimonyse gimė Senda Berenson - bet tai ištvermės dorybės - o kaip su akimirkos dorybėmis? - kurių galima tikėtis iš bet kurio žmogaus?

* Laikmečio žmogus - suveda skirtingus matus - pilnavertis žmogus - mylimas žmogus
* Susikalbėti - išversti vieną gyvenimą į kitą - daugiamatė erdvė

* Išklausykime - tirkime visus klausimus - kartu, tiek kiek kam rūpi

* juos gerbti - ką jie gina - ką jie vertina
* kurti teigiamą erdvę pokalbiui
* gerbti visus pokalbio palaikytojus
* normalizuoti pokalbį
* bandyti suprasti iš gynėjų pusės

Kliūtis: Abejingas atvejis - nepažįsta žydų ir nenori pažinti

Pokalbis - švietimas - burti geranoriškus ir suprasti negeranoriškus (kurie pas mus neina, nesiekia pokalbio)
* faktai, dokumentai
* jų išnagrinėjimas, rašiniai, straipniai
* enciklopedinės apžvalgos
* populiarūs pristatymai

* plėtoti žinojimą: duomenys, nagrinėjimai, apžvalga, pristatymas

Kokia paminklo reikšmė? Bendruomeninė erdvė - meilės palaikoma erdvė
* Vienyti mus - jeigu iš įvairių pusių pasižiūrėti
* Moko mus
* Žymi kultūrinę - tautinę - visuomeninę - valstybinę erdvę
* Skaldyti mus - lietuviai vs. rusai, lietuviai vs. nelietuviai, tikri lietuviai vs. netikri lietuviai - jeigu iš vienos pusės pasižiūrėti

* Rasti ir gerbti tą tašką, kurį gina - kurio nežinome
* Bandyti suprasti kitus, ką galima iš jų išmokti
* Kodėl jie ginasi
* Žemėlapis, kaip jie susiję - viduryje Landsbergis
* Su visais bendrauti po truputį, atrasti
* Būk pažeidžiamas, rodyk gerą valią
* Pavyzdys - ponas Baipšys
* Kviesti tirti kartu - ko nežinome
* Žemaičių žemė nr.1 - Landsbergis
* Dėmesį, įsiklausyti, bandyti susikalbėti (kas nori nuoširdaus pokalbio), atsikasti, kam rūpi
* Valiušaitis - teigiamo padaręs, bet nenori, Sinica - nenori, Landsbergis - neprieinamas, nedrįsta
* Petkevičius - ne su meile
* Landsbergis - daug kartų puolamas - tai yra didelė problema
* Būti taikdariais - tarpininku tarp žydų ir nacionalistų
* Apjungti kraštutinumus - Katz ir plungiškiai
* Įveikti prarają
* Naujo pasaulio kūrimas - Tikrovės kūrimas - menas keičia taisykles, menas išlaiko mus kartu, menas perkuria pasaulį

* Laikmečiui dėkingas žmogus

Vytautas Landsbergis - tautos valios reiškėjas
* Kas jisai buvo: savo laikmečiui ypatingas žmogus
* Kas jam atsitiko - sulaukė netikėtos galimybės, Gorbačiovo perestroikos
* Ką jisai darė - suprato galimybes - išlaikė vienybę - išsilaikė prieš Gorbačiovą

Ašinis žmogus: Vytautas Landsbergis

'''11 Ramybė'''

Kliūtis: Gynybinis atvejis - bijo žydų

* Domėtis plačiau, kurti tam erdvę
* Įsiklausyti į tą tašką, iš kokių požiūrių, įtampų, prieštaravimų jisai susideda, koks jo mazgas
* Landsbergio rūpesčiai

Įsiklausyti Vytautą Landsbergį
* Santykiai su tėvu, seneliu
* santykiai su tėveliu
* jis bijo, kad žmonės pamanys, kad sovietų okupacija buvo "gera" - betgi jam buvo gera!
* esmė ne kad sovietų okupacija buvo "gera", bet kad ji buvo nedora

Gal neminėti
* Pas kunigą Povilą Pukį sutikęs šio išgelbėtą paskutinį Plungės žydą.
* "Tokie dideli asmenybės prieštaringumai, jeigu jų būta, turėtų kelti abejonių."
* Šiaip ar taip, šaltinius pravartu tikrinti ir žurnalistams, ne tik mokslininkams.

* Vertinti negali istorikas, o tik valstybininkas

'''12 Užtikrintumas'''

* taikliai pašalinti problemą - melą

* Parodyti ryšį tarp reiškinių ir dėsnių
* Pamokyti, kaip meluoti
* Parodyti, kaip meluoja dėl Pakalniškio
* Genocido centras / Landsbergis / Kariuomenė / Valiušaitis / Rukšėnas dėl Pakalniškio
* Vidmantas Valiušaitis
* Arkadijus Vinokuras
* Noreikos mito kūrimas
* Neteisingas dėsnis - melavimo dėsnis - paminklas meluoja, iškraipo - kas čia žiūri kitaip? ir kodėl? ir kodėl negalima pažiūrėti kitaip? Neteisingai dėsto besąlygiškumą.

'''13 Savarankiškumas'''

* Tiesa mus išlaisvins
* Atsisakome savęs (savo žinojimo) ir sutampame su tiesa (su nežinojimu) su Dievo platybėm.
* Suvokti, jog tai ne apie žydus - tai apie prof.Landsbergio asmenines problemas
* Atskiri nuo piktybinių atvejų - bus tokių kaip Vytautas Sinica.
* Ar tikrai tai pavyzdys?

'''14 Išvados'''

Sandara
* Pasąmonės netroškimai: Poreikiai, abejonės, lūkesčiai, vertybės
* Išrišimas
* Sąmonės troškimai: Meilė, ramybė, užtikrintumas, savarankiškumas

20190426PokalbiuAtsisakyti-Užrašai


Naujausi pakeitimai


靠真理

网站

Įvadas #E9F5FC

Klausimai #FFFFC0

Teiginiai #FFFFFF

Kitų mintys #EFCFE1

Dievas man #FFECC0

Iš ankščiau #CCFFCC

Mieli skaitytojai, visa mano kūryba ir kartu visi šie puslapiai yra visuomenės turtas, kuriuo visi kviečiami laisvai naudotis, dalintis, visaip perkurti. - Andrius

redaguoti

Puslapis paskutinį kartą pakeistas 2019 balandžio 29 d., 13:06