Mintys.20190426PokalbiuAtsisakyti-Užrašai istorijaPaslėpti nežymius pakeitimus - Rodyti galutinio teksto pakeitimus 2019 balandžio 29 d., 13:06
atliko -
Pridėtos 1-6 eilutės:
Kliūtys * tai ne mes - neatjaučiame (ne mūsų reikalas) * tai ne mes - neatsakome (nieko negalėjo padaryti) * tai ne mes - nesitapatiname (atsiribojame) * tai ne mes - nepasirenkame (ieškome kompromiso) 2019 balandžio 28 d., 23:28
atliko -
Pridėtos 1-347 eilutės:
'''01 Siauresni ir platesni klausimai''' * Platesnis klausimas - Kaip atjausti žydus, atsisakyti lentų * Siauresnis klausimas - Jono Noreikos paminklinė lenta * Mano klausimas Toliau grįžti prie platesnių klausimų: * Kaip paminklais nežeisti, o atjausti nukentėjusius Lietuvos žmones? * Kaip mums jungtis pokalbiui atsakyti už Lietuvos praeitį, dabartį ir ateitį? Susitarus, kviečiu norinčius pasilikti ilgesniam pokalbiui. '''02 Teisėtas pokalbis?''' * Susitarėme su žydais, tai ne jų problema, tai lietuvių problema. * Užtat galime spręsti savaip, tautinės valstybės pagrindu. * Škirpa, Noreika, Brazaitis - būtent lietuvių tautos valios reiškėjai * Plungės bibliotekoje surengėm diskusiją * Norėjau tokį surengti Genocido centro muziejus, Laisvės kovų ir okupacijų muziejuje, bet atsisakė, nes ta sąvoka nesutampa su tikrove ir galimai pažeidžia Lietuvos konstituciją. * Genocido centras paskambino bibliotekininkei Ziti, kad Andrius Kulikauskas valstybės priešas ir užsiima antivalstybine veikla * Iškilo žmogaus teisių klausimas, ar toks pokalbis gali būti teisėtas? * Paklausiau Lietuvos prezidentės, ar toks pokalbis gali būti teisėtas, tai ji atrašė man, kad tai ne jos kompetencija. * Administracinis teismas nusprendė, kad Centras gali meluoti. * Tiktai Seimas gali Centrą valdyti '''03 Pagrindinė mintis - pasimokyti''' Paminklai mums padeda mokytis iš gyvenimo. O pasimokymas visada gali būti sąžiningas ar nesąžiningas. Sąžiningai pasimokyti (dėsnis išplaukia iš pavyzdžių) ar nesąžiningai pasimokyti (aklai taikyti dėsnį - matyti ką nori matyti). Žinojimas besiremiantis nežinojimu ar žinojimu. Tiesa ir melas. Nebūtina daug žinoti. Pagrindinė mintis: Atvaizdiniai paminklai yra mūsų Atmintis - "Būna taip" ar "būna tiktai taip"? Susikuria mazgas - kaip išrišti - dorovės iššūkis "iš reiškinių išplaukia dėsniai" ar "dėsniai riboja reiškinius". * Atmintis - "Būna taip" ar "būna tiktai taip"? Ar jis atmena sąlygiškumą ar besąlygiškumą? Mums rūpi besąlygiškumas, bet jį vaizduoja sąlygiškumas. Tad teisingas paminklas įvairiai išsako sąlygiškumą, ryšį su aplinka - o neteisingas skelbia besąlygiškumą, be ryšio. * Teisingas dėsnis išplaukia iš reiškinių. Reiškiniai laikosi teisingo dėsnio. * Ar atsimename reiškinius ar dėsnius? Ar dėsniai išplaukia iš reiškinių ar atvirkščiai? * Ar dėsnis išankstinis - ar jis nusakytas? * Ar prisimename reiškinį - kuris galėtų pagrįsti daugybę dėsnių? * Ar prisimename dėsnį - kuris vertina reiškinį. * Ar paminklas tvirtina - "būna taip" ar "būna tiktai taip". Ir pastaruoju atveju, kam tai reikalinga? tai mus tik varžo. '''04 Paminklai didvyriams iš kurių pasimokome''' Ar jie buvo didvyriai? Didvyriai - pavyzdys=Darius ir Girėnas = Puntukas, monetos * kas jisai buvo * ką jisai darė - niekam nieko blogo padarė * kas jam atsitiko * ką galima iš jo pasimokyti - gero ar blogo? * ar jisai darė pavyzdingai - gero Kitokią išvadą daryti: gerai, kad skrido. Paminklo esmė yra įtvirtinti dviprasmybę ir priešingą išvadą, nė įprasta. Pasimokymas: Ar išdava prieštarauja įprastam dėsniui? Santykis - žinojimo ar nežinojimo * pagarba * įkvėpimas Pavyzdys - Vytautas Landsbergis - bus paminklas * kas jisai buvo - ypatingas laikmečio žmogus * kas jam atsitiko - galimybė kalbėti tautos vardu * ką jis padarė suprato ir atjautė, išlaikė vienybę, ir išsilaikė prieš Gorbačiovą Ar išdava prieštarauja įprastam dėsniui? Kaip paminklai vaizduoja didvyrius? * Noreika pats iš savęs padarė paminklą * Paminklas - vienareikšmis dėsnis - visur mus lydintis... '''05 Apžvalga''' Pačiam geranoriškai susigaudyti * 1) Kūno poreikiai: Kas rūpi mums - žmonijai - ir lietuviams, plačiausia prasme - žydai yra lietuviai * 2) Proto abejonės: Už ką mes atsakome * 3) Širdies lūkesčiai: Kokie reiškiniai nusako - juos ištirti atsakomybės atžvilgiu - įsijaučiant į (atsakingus) kaltininkus * 4) Valios vertybės: Ką galime pasimokyti iš tų reiškinių - pasidalinti savo išvadomis - iškyla bendros vertybės * kartu: Lygiagrečiai tirti įvariausius klausimus Kaip bendrauti su ginančiais - įveikti kliūtis pokalbiui * 5) meilė - juos išklausyti - sąvokas (tautinė valstybė) - labiausiai gina, labiausiai nuskriaustas - Vytautas Landsbergis * 6) ramybė - kurti erdvę pokalbiui (akademinė konferencija) * 7) užtikrintumas - parodyti ryšį tarp reiškinių ir dėsnių * 8) savarankiškumas - mes išsilaisviname nuo jo problemų Ypatingą dėmesį skirsiu prof.Landsbergiui - jo dukros, moderatorės dr.Jūratės Landsbergytės akivaizdoje pasistengsiu tai daryti itin pagarbiai, atsakingai ir teisingai. Labai tiksliai įsijautus galėsime su kitais sutilpti, užtat galėsime kartu atsitokėti ko plačiau - besąlygiškos tiesos lygmenyje - kur visi sprendimai bus geri. '''06 Atjausti žydus''' Geranoriškas atvejis: Mano gyvenimo patirtis * Atjauta žydams * Pažinoti žydus * Susigaudymas ** jie nepalyginimai labiau nukentėjo ** jie * Mitų nepaisymas * Mitų ištyrimas ir paneigimas * Mitų ištakų supratimas - paribio žmonės * Kliūtis: Atsikirsti nuo žmonių. Velnias. Noreikos skaldymas. Susijęs su "gynimusi"? Susijęs su netiesa. Tiesa jus išlaisvins. Tiesa be meilės - yra tiesa be ryšio - sovietai. Žmonių skaldymas - ir "nesuskaldoma vienybė". Panašumai: Jonas Noreika ir Vytautas Sinica. * Kaip išmokau atjausti - senukas, kad neatjausti, kol nežinai istorijos. * Atjausti - išmokau pasakyti, man be galo gaila * Kaip iškilo paminklų klausimas - Gochinas * Žydams skauda - paminklai * Atjautos stoka * Žydų kapinės - sporto rūmai * Skausmo laipsniai: * Skausmingas vietas prisimena yra normalu - tai dalis atminties * Pasitikrinau su Roza Bieliauskiene * niekad nepamiršim tų kas mus gelbėjo, kas mus žudė * biblioteka - humanizmo vieta * prie įėjimo * prie Seimo - dar blogiau * Amerikoje - dar blogiau * Žydai reikalingi išsakyti skaudulius Pavyzdys - Noreika - išgelbėjo Vladą Jurgutį - gali būti paminklas - nes apimtį riboja elgesys * lito kūrėjas * konvertitų palikuonis * seansai Pavyzdys - Noreika - paminklinė lenta MAB * nevykėlis * auka Pavyzdys - Noreika - KGB rūmai * pagerbti visas aukas * Paminklas be dorovinio krūvio - pavyzdžiui, kapinėse - "atsitiko" - nors jie dar gyvi - tad yra dvasinis krūvis * Dėsnis - rūstus paminklas išžudymo vietoje - pažymi vietą - tik vienaip pažiūrėti - bet pažiūrėti kitaip nė žudikai Reiškiniai neskaldo, nes pasako kaip yra (kaip būna) - bet dėsniai pasako kaip privalo būti (besąlygiškai), tad gali skaldyti jei negalime visi pritarti, jei mus žeidžia, atstumia, jei mus skaldo - jei trūksta atjautos Joną Noreiką atminantys paminkliniai vaizdiniai * MAB paminklinė lenta * KGB rūmuose - Jonas Noreika - Generolas Vėtra * Plakatas "Mes žinome savo tautos didvyrius" * Mokykla * Gatvės * Paminklas prie jo namų * Plėsti atsakomybę - atjautą - vienybę - išklausyti vienas kitą - atjausti vienas kitą '''07 Už ką atsakome''' * Kliūtis: Genocido centras sako, kad neatsakome - nusiplauname * Ambasadoriai: neatsako - griauna valstybingumą - Landsbergis sutiko * Neatsakome už paskirus žudikus ar žudynių rengėjus * Atsakome už lietuvių tautos valios reiškėjus * Už Dušanskį neatsako žydai - gal atsako sovietai * Kitų kraštų pavyzdžiai ir Lietuvos žydų pavyzdžiai - Kauno getas, Genzas, Abba Kovner, Kaniūkai Kas dėl jų sprendžia - tauta - kas už mus kalba ir ką kalba Tautos valios reiškėjai susitapatina su tauta, su politika - tad jie negali šiaip būti sąlygiški - ir jeigu jie susitapatino su savo nusikaltimais, tai jie visiškai atmestini Lietuvių tautos valios reiškėjai nusikaltę žmonijai * Škirpa, Noreika, Brazaitis Kas yra lietuvių tauta * Lietuvos žemės bendradaliai * Lietuvos šalininkai, šališki Lietuvai * mylintys Lietuvą Kodėl jie kalbėjo už lietuvių tautą? * pareigos * iniciatyva Ne tik pasimokome, bet ir atsakome. Ne žydų problema, o lietuvių problema. Lietuvių tautos esmė - Problema: kad tikslas yra vienyti lietuvius: * kas jisai buvo = lietuvis * kas jam atsitiko = Lietuvos žemės istorijos tragedija * ką jisai darė = išreiškė lietuvybę Susikerta - kas jisai buvo ir ką jisai darė lietuvių tautos valios reiškėjai - būtent už juos atsakome * įvardinti kaltininkus, įvardinti juos '''08 Įsijausti į kaltininkus''' * Kliūtis: Remtis nesavanoriškais šaltiniais. * Savanoriški šaltiniai atskleidžia, ką žmonės įsimena. * patyčių aukos skriaudžia kitus * simbolis - pašto ženklas - kariniką Škirpą jaudino, kad nesipriešinome, kad patys jėga nepaėmėme Vilniaus * Škirpa susitaikė, kad žydų nebus - žydus paaukojo - liepos 13 d. * plungiškis Germantas-Meškauskas - norėjo būti Lietuvos Hitleriu - Heydrichas davė valią - vienintelis, kuris galėjo vadintis naciu - leidimas nešioti ginklus * jo užmojį įvykdė Noreika - lietuviai perimtų žydų vietas versle - nesuskaldoma vienybę - Žemaičių žemė * Laikinoji vyriausybė - nusipelnę žydai - jų draugai * Laikinoji vyriausybė - rūpinosi, kad žydų turtas liktų lietuviams * Lietuviai reikalingi įsijausti į lietuvius kaltininkus '''09 Pasimokyti''' * Pokalbiui kliūtis: nevienareikšmiškas vertinimas, derybos, politika, kompromisai - santarvėje jų negali būti * šalia nacių ir sovietų nusikaltimų, buvo grynai lietuvių nusikaltimų, kuriuos reikėtų pripažinti ir ištirti, už juos atsakyti * 1941 m. visi tautos valios reiškėjai nusikalto žmonijai - buvo spektras * tai nebuvo apsišaukėliai * Tiesa buvo kalbama nemeile, užtat ji atmetama * Išeivijos vadai paskui melavo * Mitai buvo kuriami ir nepaneigiami * Žydų nebėra, tai nėra, kas juos užstotų * Liko lietuviai * neįvardyti kaltininkai * Vienpusis blogis - kovoti su mitais * Sunku mitus įveikti * Sunku įrodyti, kad ko nors nebuvo * Išprievartavimo pavyzdys - asimetriškas * Lietuva buvo sovietų auka ir nacių auka * Vitas Lingys - atvejis - žymus žmogs turėjo paaukoti gyvybę '''10 Meilė''' Gydymas - įgauti pasitikėjimą Bandai susikalbėti iš esmės - esi pažeidžiamas - dalyvauja pokalbyje - atsiranda gera valia * pavyzdys - Jonas ir p.Vaidas ir Tėtė ir brolis Mindaugas * leisti pasišaipyti, suabejoti, pamokyti * parodyti, kad sieki vieningumo - susikalbėti iš esmės - su visais * pripažinti iš kitos pusės * atsitokėti, kad kiti galėtų įsijausti - ir atvirkščiai * būti papildiniu - skirtinga lytimi * daryti po truputį - su visais Meilė leidžia išrišti klaidą * Išgyvenimų sandara: išrišti klaidingą dėsnį * Skirtingiausi žmonės visi reikalingi Meilė lavina jautrumą * Labai padeda, kad žmonės domisi Lietuvos žydais * Veisėjuose Liudvikas Zamenhofas baigė kurti esperanto kalbą, Kaune gimė Einšteino mokytojas, matematikas Hermann Minkowski, Jascha Heifetz, Emmanuel Levinas, Jacques Lipchitz, Butrimonyse gimė Senda Berenson - bet tai ištvermės dorybės - o kaip su akimirkos dorybėmis? - kurių galima tikėtis iš bet kurio žmogaus? * Laikmečio žmogus - suveda skirtingus matus - pilnavertis žmogus - mylimas žmogus * Susikalbėti - išversti vieną gyvenimą į kitą - daugiamatė erdvė * Išklausykime - tirkime visus klausimus - kartu, tiek kiek kam rūpi * juos gerbti - ką jie gina - ką jie vertina * kurti teigiamą erdvę pokalbiui * gerbti visus pokalbio palaikytojus * normalizuoti pokalbį * bandyti suprasti iš gynėjų pusės Kliūtis: Abejingas atvejis - nepažįsta žydų ir nenori pažinti Pokalbis - švietimas - burti geranoriškus ir suprasti negeranoriškus (kurie pas mus neina, nesiekia pokalbio) * faktai, dokumentai * jų išnagrinėjimas, rašiniai, straipniai * enciklopedinės apžvalgos * populiarūs pristatymai * plėtoti žinojimą: duomenys, nagrinėjimai, apžvalga, pristatymas Kokia paminklo reikšmė? Bendruomeninė erdvė - meilės palaikoma erdvė * Vienyti mus - jeigu iš įvairių pusių pasižiūrėti * Moko mus * Žymi kultūrinę - tautinę - visuomeninę - valstybinę erdvę * Skaldyti mus - lietuviai vs. rusai, lietuviai vs. nelietuviai, tikri lietuviai vs. netikri lietuviai - jeigu iš vienos pusės pasižiūrėti * Rasti ir gerbti tą tašką, kurį gina - kurio nežinome * Bandyti suprasti kitus, ką galima iš jų išmokti * Kodėl jie ginasi * Žemėlapis, kaip jie susiję - viduryje Landsbergis * Su visais bendrauti po truputį, atrasti * Būk pažeidžiamas, rodyk gerą valią * Pavyzdys - ponas Baipšys * Kviesti tirti kartu - ko nežinome * Žemaičių žemė nr.1 - Landsbergis * Dėmesį, įsiklausyti, bandyti susikalbėti (kas nori nuoširdaus pokalbio), atsikasti, kam rūpi * Valiušaitis - teigiamo padaręs, bet nenori, Sinica - nenori, Landsbergis - neprieinamas, nedrįsta * Petkevičius - ne su meile * Landsbergis - daug kartų puolamas - tai yra didelė problema * Būti taikdariais - tarpininku tarp žydų ir nacionalistų * Apjungti kraštutinumus - Katz ir plungiškiai * Įveikti prarają * Naujo pasaulio kūrimas - Tikrovės kūrimas - menas keičia taisykles, menas išlaiko mus kartu, menas perkuria pasaulį * Laikmečiui dėkingas žmogus Vytautas Landsbergis - tautos valios reiškėjas * Kas jisai buvo: savo laikmečiui ypatingas žmogus * Kas jam atsitiko - sulaukė netikėtos galimybės, Gorbačiovo perestroikos * Ką jisai darė - suprato galimybes - išlaikė vienybę - išsilaikė prieš Gorbačiovą Ašinis žmogus: Vytautas Landsbergis '''11 Ramybė''' Kliūtis: Gynybinis atvejis - bijo žydų * Domėtis plačiau, kurti tam erdvę * Įsiklausyti į tą tašką, iš kokių požiūrių, įtampų, prieštaravimų jisai susideda, koks jo mazgas * Landsbergio rūpesčiai Įsiklausyti Vytautą Landsbergį * Santykiai su tėvu, seneliu * santykiai su tėveliu * jis bijo, kad žmonės pamanys, kad sovietų okupacija buvo "gera" - betgi jam buvo gera! * esmė ne kad sovietų okupacija buvo "gera", bet kad ji buvo nedora Gal neminėti * Pas kunigą Povilą Pukį sutikęs šio išgelbėtą paskutinį Plungės žydą. * "Tokie dideli asmenybės prieštaringumai, jeigu jų būta, turėtų kelti abejonių." * Šiaip ar taip, šaltinius pravartu tikrinti ir žurnalistams, ne tik mokslininkams. * Vertinti negali istorikas, o tik valstybininkas '''12 Užtikrintumas''' * taikliai pašalinti problemą - melą * Parodyti ryšį tarp reiškinių ir dėsnių * Pamokyti, kaip meluoti * Parodyti, kaip meluoja dėl Pakalniškio * Genocido centras / Landsbergis / Kariuomenė / Valiušaitis / Rukšėnas dėl Pakalniškio * Vidmantas Valiušaitis * Arkadijus Vinokuras * Noreikos mito kūrimas * Neteisingas dėsnis - melavimo dėsnis - paminklas meluoja, iškraipo - kas čia žiūri kitaip? ir kodėl? ir kodėl negalima pažiūrėti kitaip? Neteisingai dėsto besąlygiškumą. '''13 Savarankiškumas''' * Tiesa mus išlaisvins * Atsisakome savęs (savo žinojimo) ir sutampame su tiesa (su nežinojimu) su Dievo platybėm. * Suvokti, jog tai ne apie žydus - tai apie prof.Landsbergio asmenines problemas * Atskiri nuo piktybinių atvejų - bus tokių kaip Vytautas Sinica. * Ar tikrai tai pavyzdys? '''14 Išvados''' Sandara * Pasąmonės netroškimai: Poreikiai, abejonės, lūkesčiai, vertybės * Išrišimas * Sąmonės troškimai: Meilė, ramybė, užtikrintumas, savarankiškumas |
20190426PokalbiuAtsisakyti-UžrašaiNaujausi pakeitimai 网站 Įvadas #E9F5FC Klausimai #FFFFC0 Teiginiai #FFFFFF Kitų mintys #EFCFE1 Dievas man #FFECC0 Iš ankščiau #CCFFCC Mieli skaitytojai, visa mano kūryba ir kartu visi šie puslapiai yra visuomenės turtas, kuriuo visi kviečiami laisvai naudotis, dalintis, visaip perkurti. - Andrius |
Puslapis paskutinį kartą pakeistas 2019 balandžio 29 d., 13:06
|